مذاکرات وزیر خارجه آمریکا وترکیه درباره جنگ غزه

کدخبر: ۶۰۸۳۱۵
اقتصادنیوز: منابع دیپلماتیک خبر دادند «هاکان فیدان» در دیدار امروز با همتای آمریکایی‌اش، بر لزوم آتش‌بس فوری در درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.
مذاکرات وزیر خارجه آمریکا وترکیه درباره جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک این کشور گزارش داد «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور در دیدار امروز با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی در آنکارا، بر لزوم آتش‌بس فوری در درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تاکید کرد. به گفته این منابع، دو طرف همچین بر سر ارسال پیوسته کمک‌های بشردوستانه به غزه توافق کردند.

تصاویر جالب از اعتراض مردم ترکیه به سفر بلینکن/ سفارت آمریکا در قرق مردم ناراضی

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم گزارش داد هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با آنتونی بلینکن گفت «حملات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه غیرقابل‌قبول است».

استقبال سرد وزیر اردوغان از آنتونی بلینکن/ طفره فیدان از آغوش وزیر خارجه آمریکا+ فیلم

طبق گزارش‌ها، وزیر خارجه آمریکا بعد از در دیدار با فیدان درباره تحولات غزه گفت: با اسرائیلی‌ها برای برداشتن گام‌هایی به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان ارتباط داریم و در تلاش هستیم تا به غزه کمک ارسال کنیم.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، بلینکن پس از گفت‌وگو با فیدان در جمع خبرنگاران در فرودگاه هم گفت: می‌دانیم که نگرانی عمیقی درباره اوضاع غزه وجود دارد. ما درباره موضوعات صلح پایدار گفت‌وگو کردیم و تلاش می‌کنیم که به این بحران غلبه کنیم.

پیش‌تر، استقبال سرد از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در بدو ورود به آنکارا پایتخت ترکیه و بعد از آن اقدام وزیر خارجه ترکیه در هنگام استقبال از بلینکن و ممانعت از تلاش وی برای در آغوش گرفتنش هنگام دست دادن، به موضوع بحث شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. 

بنابر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، بلینکن که یکشنبه شب وارد آنکارا شد، تنها با حضور سفیر ایالات متحده و معاون استاندار آنکارا مورد استقبال قرار گرفت. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به دلیل حضور در سفر استانی با بلینکن دیدار ندارد.

اردوغان پیش‌ از این از رویکرد مغرضانه بلینکن درباره تحولات غزه انتقاد کرده و گفته بود که بلینکن بر اساس ملیت خود با بحران غزه برخورد می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید