دیپلمات‌های آمریکایی، بایدن را به باد انتقاد گرفتند

کدخبر: ۶۰۸۴۰۳
اقتصادنیوز: کارمندان وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی از نحوه مدیریت جنگ اسرائیل و حماس توسط دولت آمریکا انتقاد کردند.
دیپلمات‌های آمریکایی، بایدن را به باد انتقاد گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کارمندان وزارت امور خارجه در یادداشتی از نحوه مدیریت جنگ اسرائیل و حماس توسط دولت آمریکا انتقاد و اعلام کردند که دولت جو بایدن باید به صورت علنی از اسرائیل انتقاد کند.

این یادداشت که توسط پولیتیکو منتشر شده است حاکی از کاهش روزافزون اعتماد دیپلمات‌های آمریکایی به رویکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال بحران خاورمیانه است.

درخواست مهم کاخ سفید از اسرائیل درباره غیرنظامیان

این یادداشت همچنین نشان دهنده احساسات بسیاری از دیپلمات‌های آمریکایی رده‌های متوسط و پایین است. اگر چنین اختلافات داخلی تشدید شود، می‌تواند سیاست گزاری دولت بایدن در قبال منطقه را دشوارتر کند.

این یادداشت دو درخواست کلیدی از دولت آمریکا را مطرح می‌کند که شامل حمایت واشنگتن از آتش بس و انتقاد از (رژیم) اسرائیل چه به صورت علنی و چه خصوصی به دلیل تاکتیک‌های نظامی و رفتار آن با فلسطینی‌ها می‌باشد.
در این یادداشت آمده است: ما باید علناً از نقض هنجارهای بین‌المللی از سوی اسرائیل مانند عدم محدود کردن عملیات تهاجمی به اهداف نظامی قانونی انتقاد کنیم.

دیپلمات‌های آمریکایی افزودند: زمانی که اسرائیل از خشونت شهرک‌نشینان و تصرف غیرقانونی زمین‌ها حمایت می‌کند یا از زور بیش از حد علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند، ما باید علناً اعلام کنیم که این برخلاف ارزش‌های آمریکا است تا اسرائیل با مصونیت به اقدامات خود ادامه ندهد.

به گزارش ایرنا, پیش از این یک رسانه آمریکایی گزارش داد که تیم انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بر سر جنگ اسرائیل و حماس دچار اختلاف شده است. برخی از اعضای تیم انتخاباتی بایدن، کاخ سفید را عامل حمله غیراخلاقی به فلسطینی‌ها می‌دانند در حالی که برخی دیگر معتقدند بایدن در حفاظت از اسرائیل در برابر گروههای مقاومت که آن‌ها را "تروریست‌" می‌دانند، "شفافیت اخلاقی" از خود نشان داده است.

تارنمای آکسیوس در این باره نوشت: این اختلافات عمدتاً بین دموکرات‌های مسن‌تر طرفدار اسرائیل و مترقی‌های جوان‌تر است که نسبت به فلسطینی‌ها همدلی بیشتری دارند.

واکنش آمریکا به خبر ارسال پیام به ایران درباره آتش بس در غزه

اختلافات آن‌ها با جنگ غزه در ۷ اکتبر آشکار شد. به گفته مقامات اسرائیلی در حملات حماس به اسرائیل یک هزار و ۴۰۰ اسرائیلی کشته شدند درحالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که حملات اسرائیل در غزه بیش از ۹ هزار کشته برجای گذاشته است.

برخی از اعضای کمیته ملی دموکرات از مقیاس و تلفات غیرنظامیان فلسطینی به دلیل حملات اسرائیل ناراضی هستند و یکی از اعضا با اشاره به حمایت قاطع بایدن از اسرائیل گفت که در حال بررسی استعفا از این کمیته می‌باشد.
دعوا به داخل دولت آمریکا نیز نفوذ کرده است. یکی از مقامات برجسته وزارت خارجه استعفا کرده و مقامات امنیت ملی میزبان جلسات استماع کارمندان بوده‌اند.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و درخواست‌های بین المللی برای برقراری آتش بس به دلیل حمایت‌های تمام عیار آمریکا از این رژیم، تاکنون ناکام مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید