واکنش آمریکا به درخواست این مقام اسرائیلی برای بمباران هسته‌ای غزه

کدخبر: ۶۰۸۴۱۹
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخواست یک مقام اسرائیلی برای استفاده از بمب هسته‌ای علیه نوار غزه را محکوم کرد و گفت که این اظهارات کاملا غیرقابل قبول است.
واکنش آمریکا به درخواست این مقام اسرائیلی برای بمباران هسته‌ای غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما همچنان معتقدیم که همه طرف‌های این مناقشه باید از نفرت‌پراکنی خودداری کنند.

«عمیخای اِلیاهو» وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی در راستای سرپوشی بر ناکامی این رژیم در مقابله با مقاومت فلسطین در غزه و ناتوانی در آزادسازی اسرای صهیونیستی از دست مقاومت، گفته بود که استفاده از بمب هسته‌ای در غزه تنها راه حل ممکن است و جنگ برای «آدم‌ربایان» هزینه دارد.

روزنامه اسرائیل الیوم به نقل از «عمیحای الیاهو» نوشت: باید بدانیم که چه چیزی ممکن است آنها را بترساند و مجبور کند از غزه خارج شوند، زیرا مرگ آنها را نمی ترساند.

این وزیر صهیونیست با بیان اینکه «باید راهی برای نابودی آنها بیابیم» اضافه کرد: قبول ندارم که ساکنان غزه غیرنظامی هستند، در غزه غیرنظامی وجود ندارد، آنها تفاوتی با حماس ندارند. وی درباره کشته شدن اسیران صهیونیست در بمباران‌های غزه گفت: جان آنها با ارزش تر از جان نظامیان نیست، باید بپذیریم که جنگ تلفات دارد.

درپی درخواست وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه با بمب اتم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از بار مسئولیت گفته‌های وزیرش شانه خالی کند. بنیامین نتانیاهو اظهار کرد: گفته‌های عمیحای الیاهو در مورد ریختن بمب اتمی روی غزه جدا از واقعیت است.

دفتر نتانیاهو نیز در همین راستا اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور توقف حضور الیاهو در نشست‌های کابینه را تا اطلاع ثانوی داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید