زلنسکی :

وقت مناسبی برای انتخابات نیست؛ اکنون باید جنگید!

کدخبر: ۶۰۸۴۷۴
اقتصاد نیوز : پس از ماه‌ها فشار از سوی غرب برای برگزاری انتخاب پارلمانی و ریاست‌جمهوری در اوکراین، رئیس‌جمهور این کشور صراحتا اعلام کرد که اکنون وقت مناسبی برای انتخابات نیست و در حال حاضر باید جنگید.
وقت مناسبی برای انتخابات نیست؛ اکنون باید جنگید!

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در نطق روزانه خود بیان کرد: ما باید تصمیم بگیریم که اکنون وقت دفاع و وقت مبارزه است؛ چیزی که سرنوشت کشور و مردم به آن بستگی دارد. معتقدم که اکنون وقت انتخابات نیست.

چرا ترامپ دعوت زلنسکی را رد کرد ؟

براساس گزارش راشا تودی، انتخابات پارلمانی اوکراین که قرار بود در ماه جاری میلادی برگزار شود، به دلیل «حکومت نظامی» که در فوریه ۲۰۲۲ وضع شد، به تعویق افتاده است.

روزنامه واشنگتن‌پست پیشتر گزارش داد، برخی مقام‌ها و سیاستمداران غربی با وجود جنگ و برقراری حکومت نظامی در اوکراین برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور، دولت کی‌یف را تحت فشار قرار داده‌اند.

به گفته مقامات اوکراینی و کارشناسان حوزه انتخابات، برگزاری یک انتخابات آزاد در زمان جنگ «عملا غیر ممکن و غیر عقلانی» است. اکنون نزدیک به یک‌پنجم خاک اوکراین تحت کنترل نیروهای روسیه است. همچنین میلیون‌ها اوکراینی آواره هستند و بسیاری از آن‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کنند. ده‌ها هزار سرباز نیز در جبهه مستقر شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی نیز در این خصوص پیشتر گفته بود که اوکراین نمی‌تواند هزینه ۱۳۵ میلیون دلاری برگزاری انتخابات را در حالی که برای بقای خود مبارزه می‌کند، بپردازد و اگر غرب خواهان برگزاری انتخابات است، باید هزینه آن را بپردازد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید