افزایش اختلاف سران ارشد اسرائیل با نتانیاهو

کدخبر: ۶۰۸۴۹۷
اقتصاد نیوز : اختلاف بین سران اسرائیل درباره شکست از مقاومت فلسطین روبه افزایش است و هر کدام دیگری را در این باره مقصر می‌داند.
افزایش اختلاف سران ارشد اسرائیل با نتانیاهو

به گزارش اقتصاد نیوزبه نقل از ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، رهبران احزاب مخالف در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر به خاطر سلب مسئولیت از خود به خاطر شکست از مقاومت فلسطین انتقاد کردند.

حمله تند لیبرمن به نتانیاهو

نتانیاهو اخیرا در اظهاراتی، اعتراض نیروهای ذخیره ارتش به لایحه تغییرات قضائی و تمرد آنها را یکی از عوامل شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین اعلام کرده بود.

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» در نشست این حزب، درباره بی کفایتی و تزویر نتانیاهو گفت که وی هر بار توئیت هایی را منتشر و سپس حذف می کند. حرفش را می زند و بعد تکذیب می کند. این روش اوست.

وی با اشاره به اظهارات اخیر نتانیاهو علیه نیروهای ذخیره ارتش، افزود: این بار دیگر به تو اجازه نمی دهیم این گفت‌وگوی یک طرفه را ادامه دهی!

این مقام صهیونیست گفت: نتانیاهو از سکوت ما سوء استفاده می کند و از سرزنش دیگران (به خاطر بی کفایتی خودش) ابا ندارد! همین هفته گذشته، تمام نهادهای امنیتی را متهم کرد و دیروز هم نیروهای ذخیره را مقصر دانست!

لاپید از نتانیاهو خواست این سئوال را از خود بپرسد که چه کسی مسئول شکست است و چه کسی نقش خود را به خوبی ایفا نکرد و چه کسی اکنون باید استعفا دهد.

وی از نتانیاهو خواست تا مسئولیت پذیر باشد و به جای حمله به مخالفان سیاسی، بر تلاش برای بازگرداندن اسرای صهیونیست، شکست نخوردن از مقاومت فلسطین و افزایش کارآیی کابینه اش تمرکز کند.

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» نیز از نتانیاهو خواست مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین را بپذیرد و استعفا دهد.

«میراو میکائیلی» رهبر حزب کارگر نیز خواستار استعفای نتانیاهو شد و گفت: نتانیاهو ثابت کرده که حاضر است (رژیم) اسرائیل را فدای منافع شخصی خود کند.

وی به تحرکات نظامی برخی وزرای تندرو کابینه نتانیاهو در کرانه باختری اشاره کرد و گفت: نتانیاهو برای حفظ کابینه خود به کسانی امتیاز می دهد که دنبال باز کردن جبهه جدیدی از جنگ به روی نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری هستند.

«بزالل اسموتریچ» رهبر حزب افراطی «صهیونیسم دینی» و «ایتامار بن گویر» رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» که از متحدان نتانیاهو هستند اخیرا خواستار اعمال محدودیت بیشتر برای فلسطینی ها در کرانه باختری و مسلح کردن شهرک نشینان صهیونیست شده اند.

 جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و کوچکترین موضوعی به تشدید تنش بین آنها می انجامد. کارشناسان معتقدند تداوم این تنش ها می تواند به فروپاشی درونی این رژیم و جنگ داخلی بین صهیونیست ها بیانجامد.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید