بی‌اعتمادی شدید شهرک‌نشین‌ها به سران تل‌آویو

کدخبر: ۶۰۸۵۳۳
اقتصاد نیوز : برخی رسانه‌های اسرائیل به وحشت و بی‌اعتمادی شدید موجود میان شهرک‌نشین‌های ساکن شهرک‌های شمال تل اویو واقع در نزدیکی مرزهای فلسطین با جنوب لبنان پرداختند.
بی‌اعتمادی شدید شهرک‌نشین‌ها به سران تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  رسانه‌های عبری زبان با اشاره به اینکه صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های شمال اراضی اشغالی نگران نبود چشم‌اندازی در صورت تشدید تنش در داخل اراضی اشغالی هستند، اعلام کردند که این شهرک‌نشین‌ها به ویژه آنهایی که در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان ساکن هستند، وحشت‌زده و بی‌اعتماد هستند.

 

نشست شورای امنیت درباره جنگ غزه چه زمانی برگزار می‌شود؟

نیر دفوری، خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار کرد: در مرزهای شمالی با لبنان گشت‌زنی کردم و هر بار نیروهای حزب‌الله در فاصله چند متری حضور داشتند و از من عکس‌ گرفتند، این مساله موجب نگرانی اسرائیلی‌ها شده و ترس و وحشتی را در میان ساکنان شهرک‌های نزدیک به مرزهای لبنان ایجاد می‌کند.

دفوری با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر برای ساخت مانع جدیدی در شمال فلسطین اشغالی به دو سال زمان نیاز دارد، گفت که (امنیت) این شهرک‌ها باید تقویت شده و آمادگی نیروها گسترش یابد، البته هنوز اتفاقی نیفتاده اما اگر رخ دهد، وضعیت در شمال بسیار نگران‌کننده خواهد بود و همه باید نگران باشند.

یائیر شرکی، دیگر خبرنگار این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی با اشاره به اظهارات مسوولان کابینه جنگ این رژیم درباره تحولات جاری در شمال و اینکه این اتفاقات هرگز ادامه نخواهد یافت، گفت: زمانی که به منابع فشار می‌آوریم تا متوجه شویم دقیقا چه چیزی هرگز ادامه پیدا نخواهد کرد، همانند اظهاراتشان در خصوص حماس و تعهداتشان به نابودی آن صحبت نمی‌کنند و چیزی در این خصوص نمی‌گویند.

این خبرنگار صهیونیست با اشاره به اظهاراتی که در کابینه جنگ این رژیم درباره دور کردن گردان الرضوان حزب‌الله لبنان از مرزها مطرح شده، گفت: این یعنی چند کیلومتر؟ هیچکسی حاضر نیست تعهد بدهد، آنها از تقویت امنیت صحبت می‌کنند و این یعنی آنها به تهدید موشک‌ها همانگونه که وجود دارد، معترف هستند.

یارون ابراهام، تحلیلگر مسایل سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز درخواست کرد که از انجام هرگونه اقدامی که به ورود مستقیم حزب‌الله به جنگ منجر شود، خودداری کنند.

ابراهام گفت: حتی اگر آنها قصد دارند مساله حزب‌الله را به صورت ریشه‌ای حل کنند، عاقلانه آن است که الآن چنین حرفی را به زبان نیاورند تا آنها را به پیوستن به جنگ ترغیب نکنند.

این تحلیلگر سیاسی تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره فرسایش بازدارندگی این رژیم در برابر حزب‌الله لبنان به تشدید بحران بی‌اعتمادی به سران این رژیم اشاره کرد و گفت: به شکل یک‌جانبه به لبنان یورش ببریم؟ گفتیم که بیان چنین سخنی عاقلانه نیست زیرا چنین اقدامی مانع حزب‌الله نمی‌شود.

روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از افسران اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: حماس چیزهای زیادی از ما می‌داند، آنها شیوه کار ما را می‌شناسند و مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات دقیق دارند و در واقع اطلاعات آنها به خوبی کار می‌کند.

این افسر اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تصریح کرد: گمان می‌کردیم جدی‌ترین تهدیدی که در نوار غزه با آن مواجه هستیم، بمب‌های دست‌ساز است اما مشخص شد که خطر واقعی خمپاره‌های ضد زره است.

همچنین تحلیلگر مسایل نظامی «یسرائیل هیوم» نوشت: پس از یک ماه از عملیاتی که حماس کلید زد، تلاش می‌کنم بفهمم چگونه ارتش به شهرک‌نشین‌های ساکن غلاف (غزه) تعهد داده که آنها در امان و تحت حفاظت هستند و ناگهان دیدند هیچکسی از آنها دفاع نمی‌کند، شنبه هفتم اکتبر در واقع روز نکبت ماست.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نیز نوشت، ارتش مجبور شد بخش بزرگی از نیروها را که قرار بود در حمله زمینی به نوار غزه حضور داشته باشند، در مرزها با لبنان نگه دارد، در واقع شرایط میدانی در شمال (اراضی اشغالی) چنین اجازه‌ای نداد.

همچنین برخی دیگر از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند: می‌توان گفت کریان شمونه یک شهرک بدون حفاظت است چراکه تیراندازی‌های حزب‌الله بسیار سریع و دقیق است و ما نمی‌دانیم ساکنان شهرک‌های المطله، مسکاف عام، مرگلیوت، کریات شمونه و دیگر شهرک‌ها چگونه خواهند توانست به خانه‌هایشان بازگردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید