آمریکا برای روسیه دعوتنامه رسمی فرستاد!/ مسکو ریسک می‌کند؟

کدخبر: ۶۰۸۶۰۱
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه آمریکا برای ۲۰ عضو همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه دعوتنامه ارسال کرده است.
آمریکا برای روسیه دعوتنامه رسمی فرستاد!/ مسکو ریسک می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا برای ۲۰ عضو دیگر همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) دعوتنامه ارسال کرده است تا در نشست رهبران که قرار است روز شنبه در سانفرانسیسکو آغاز شود، شرکت کنند. واشنگتن انتظار ندارد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نماینده کشورش در این مراسم باشد.

به گزارش راشاتودی، «مت موری» مقام ارشد آمریکایی اَپک درباره نشست یک هفته‌ای آتی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آمریکا به عنوان میزبان این اجلاس مشتاقانه منتظر استقبال هیات‌های خارجی به شرط رعایت تحریم‌های واشنگتن است.»

او به خبرنگاران گفت: «مواضع ما بسیار ثابت و روشن بوده است که شرکت در APEC مطابق با قوانین و مقررات آمریکا خواهد بود و ما برای مشارکت مناسب همه اقتصاد‌های عضو APEC کار کرده‌ایم.»

موضوع تحریم‌ها به طور خاص درمورد روسیه و روسیه مطرح شد. چین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که به جای «جان لی» مدیر اجرایی، که از سوی آمریکا تحریم شده است «پل چان» وزیر مالی را به این رویداد می‌فرستد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عملاً حضور پوتین را در نشست سانفرانسیسکو رد کرده و گفته است «بسیار شگفت زده» خواهد شد اگر رهبر روسیه تصمیم بگیرد که بیاید.

این مقام آمریکایی مدعی شد که پوتین به دلیل ترس از دستگیری به اتهام غرب علیه او، تمایلی به ترک مرز‌های روسیه نداشته است.

واشنگتن به دنبال منزوی کردن مسکو از نظر دیپلماتیک در مورد مناقشه اوکراین، از جمله تحریم هیات‌های روسیه در رویداد‌های بین‌المللی است. به گفته دولت روسیه، این تلاش‌ها شکست خورده است، زیرا کشور‌های غیرغربی از سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه پیروی نمی‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید