پرونده جنگ غزه روی میز گروه 7

کدخبر: ۶۰۸۶۶۰
​اقتصاد نیوز :وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ در نشستی دو روزه در توکیو درباره چگونگی احیای تلاش‌های صلح در خاورمیانه و «آینده غزه پس از جنگ» گفت‌وگو کردند.
پرونده جنگ غزه روی میز گروه 7

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ژاپن به عنوان میزبان این نشست در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضوع در یک شام کاری اواخر روز سه‌شنبه مطرح شد و گروه هفت قرار است امروز (چهارشنبه) به مذاکرات درباره بحران رژیم صهیونیستی و غزه، جنگ اوکراین در روسیه و مسائل مربوط به چین به گفت‌وگوها ادامه دهد.

واکنش آمریکا به خبر ارسال پیام به ایران درباره آتش بس در غزه

در این بیانیه هیچ جزئیاتی از گزینه‌هایی که در صورت خروج حماس از غزه در نتیجه بمباران مداوم فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی ارائه نشده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون درباره برنامه‌های بلندمدت خود برای غزه مبهم عمل کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در برخی از نخستین اظهارات مستقیم در مورد این موضوع، اخیرا گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال این است که مسؤولیت امنیتی غزه را «برای مدت نامعلومی» برعهده بگیرد.

اما الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به وال استریت ژورنال گفته بود که این رژیم می‌خواهد این سرزمین تحت یک ائتلاف بین‌المللی باشد که شامل آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای اکثرا مسلمان می‌شود یا آنکه توسط سران سیاسی محلی غزه اداره شود.

دیپلمات‌های واشنگتن، سازمان ملل، خاورمیانه و فراتر از آن نیز در حال بررسی این گزینه‌ها هستند.

رویترز اوایل ماه جاری میلادی گزارش داد، گفت‌گوها شامل استقرار نیروی چند ملیتی برای غزه پس از درگیری، یک دولت موقت تحت رهبری فلسطینی‌ها که سیاستمداران حماس را حذف می‌کند، نقش توقف امنیتی و حکومتی برای کشورهای عربی همسایه و نظارت موقت سازمان ملل بر این منطقه می‌شود.

وزرای خارجی کشورهای گروه هفت قرار است در بیانیه‌ای مشترک به اوضاع درگیری غزه در پایان امروز بپردازند و این دومین بیانیه این گروه از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ محسوب خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی