گلایه یک مقام ارشد روس از سیاست‌های آمریکا؛ خطر جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهید!

کدخبر: ۶۰۸۷۱۸
اقتصاد نیوز : نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت که پیامد طبیعی سیاست‌های مخرب آمریکا تضعیف امنیت جهانی است.
گلایه یک مقام ارشد روس از سیاست‌های آمریکا؛ خطر جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهید!

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ، نیکلای پاتروشف،  دبیر شورای امنیت روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که سیاست‌های مخرب آمریکا و متحدانش خطر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی یا زیستی را افزایش می‌دهد.

اظهارات مهم ترامپ درباره توقف جنگ هسته ای در جهان

وی افزود: خطر استفاده از سلاح هسته‌ای، شیمیایی و زیستی در حال افزایش است و نظام کنترل تسلیحات جهانی تضعیف شده است.

این اظهارات یکی روز پس از آن مطرح شد که روسیه و سپس واشنگتن و اعضای ناتو اعلام کردند که از «معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا» خارج می‌شوند.

وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه اعلام کرد که معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا دیگر به تاریخ پیوسته است. این وزارتخانه با بیان اینکه نخستین تلاش برای خروج از این پیمان به ۲۰۰۷ بازمی‌گردد، اعلام کرد که این پیمان شدیداً مورد بی‌توجهی اعضای ناتو قرار گرفته و دیگر منافع روسیه را برآورده نمی‌کند.

ساعاتی بعد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز فدراسیون روسیه از معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا خارج شد. آمریکا بر اساس حقوق خود تحت قوانین بین‌المللی، از هفتم دسامبر فعالیت تمامی وظایف خود و دیگر کشورهای عضو را به حالت تعلیق در می‌آورد.

با خارج‌شدن یا تعلیق عضویت اعضای این معاهده، پیمان نیروهای مسلح اروپا نیز به یکی دیگر از ابزارهای کنترل تسلیحاتی بدل شد که از دل جنگ سرد بیرون آمده و هدف آن تقویت ثبات و امنیت تسلیحاتی منطقه یورو آتلانتیک بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید