فوری/ بایدن سپاه ایران را به حمله تهدید کرد/ تلاش میانجی‌ها برای آتش‌بس در غزه خنثی شد!

کدخبر: ۶۰۸۹۷۹
اقتصاد نیوز : در حالی که در دو هفته اخیر، درخواست آتش‌بس مهمترین محور رایزنی مقامات کشورهای جهان درباره جنگ اسرائیل علیه غزه بود، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برقراری آتش‌بس در غزه را ناممکن خواند. این در شرایطی است که ساعاتی پیش، جان کربی سخنگوی کاخ سفید از موافقت اسرائیل با آتش‌بس موقت و محدود روزانه در شماله غزه خبر داده بود.
فوری/ بایدن سپاه ایران را به حمله تهدید کرد/ تلاش میانجی‌ها برای آتش‌بس در غزه خنثی شد!
 به گزارش اقتصادنیوز، بایدن امروز در آستانه ترک کاخ سفید به منظور سفر به ایلینوی در جمع خبرنگاران در واکنش به آتش‌بس احتمالی در غزه مدعی شد: نه. امکان نداد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، اظهارات بایدن در حالی است که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، ساعاتی پیش مدعی شد که اسرائیل با آتش‌بس روزانه به مدت ۴ ساعت در شمال غزه موافقت کرده است تا کمک‌های بشردوستانه وارد این منطقه شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس 24، بایدن همچنین در ادامه اظهارات خود ایران را تهدید کرد.
رویس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که نیروهای ایالات متحده اگر ناچار شوند دوباره نیروهای سپاه پاسداران و سایر گروه‌های وابسته به ایران را در سوریه هدف خواهند گرفت.
بایدن این اظهارات را در پاسخ به این سوال خبرنگاری مطرح کرد که از رئیس جمهوری آمریکا پرسیده بود: «سپاه پاسداران ایران را هدف قرار دادید؟»
بایدن با بیان اینکه چون به ما حمله کردند، به سوال دیگری درباره اینکه آیا قصدی برای حمله مجدد به آنها دارید، تاکید کرد: «اگر ما را هدف قرار دهند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید