درخواست ریاض منصور / آمریکا از اسرائیل درجنگ غزه حمایت نکند

کدخبر: ۶۰۹۰۲۶
​ اقتصاد نیوز :سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، فلسطین امیدوار است کنگره آمریکا حمایت خود از اسرائیل برای ادامه جنگ در غزه را متوقف کند.
 درخواست ریاض منصور / آمریکا از اسرائیل درجنگ غزه حمایت نکند

به گزارش ایسنا، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: کنگره آمریکا که برای اسرائیل میزان نامحدودی سلاح و کمک‌های مالی تامین می‌کند، دولت کنونی این رژیم اشغالگر را ترغیب می‌کند تا به حمله خود علیه غزه ادامه دهد. ما امیدواریم کنگره حمله و خشونت را ترغیب نکند بلکه درصدد ترغیب صهیونیست‌ها برای توقف جنگ و حرکت در مسیر صلح برآیند.

هشدار این مقام ارشد نظامی درباره طولانی شدن جنگ غزه

وی تصریح کرد: اما آنها مسئول تصمیمات‌شان هستند. منطق حکم می‌کند که اگر به دنبال صلح و توقف درگیری هستید، نباید ابزار جنگ را برای یکی از طرفین درگیر به منظور ادامه درگیری‌ها فراهم کنید.

ریاض منصور در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: فلسطین از موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مورد جنگ غزه قدردانی می‌کند اما باید تاکید کنم که کمک‌ها به فلسطین کافی نیستند.

وی افزود: گوترش خواستار یک آتش‌بس بشردوستانه فوری است و همچنین تاکید دارد که نوار غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است و این جنایت باید هر چه زودتر متوقف شود. ما قدردان گوترش به خاطر این اظهاراتش هستیم. دبیرکل سازمان ملل ورود حداقل ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه به طور روزانه را پیشنهاد داده، اما این حجم از کمک‌ها برای رفع نیازهای مردم غزه کم هستند.

ریاض منصور همچنین انتقاد تند رژیم صهیونیستی از اظهارات گوترش درباره جنگ غزه و درخواست استعفای وی را بی‌پروا و دور از واقعیت دانست.     

وی گفت: آنهایی که از گوترش انتقاد می‌کنند که البته فقط اسرائیل است، چشم خود را بر واقعیت بسته‌اند. گوترش، دبیرکل سازمان ملل است و از سوی سازمان ملل مکلف است تا جنگ‌ها را متوقف کند و جان غیرنظامیان را نجات دهد. گوترش همین اصل را در رابطه با مردم فلسطین نیز انجام می‌دهد. آنهایی که در تلاشند از گوترش انتقاد کنند و خواستار استعفای او هستند، کاملا منزوی، بی‌پروا و مکار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید