ابلاغ رسمی یک مصوبه توسط وزیر کشور

کدخبر: ۶۰۹۰۹۱
اقتصادنیوز: با ابلاغ مصوبه هیات وزیران توسط وزیر کشور و تغییر جغرافیایی در چند دهستان‌ استان کرمانشاه، تغییراتی در حوزه‌های انتخابیه شمال و غرب این استان ایجاد شد.
ابلاغ رسمی یک مصوبه توسط وزیر کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، طبق ابلاغ رسمی وزیر کشور و بر اساس تغییرات در سطح دهستان‌های حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی؛ دهستان‌های «سرقلعه و جگیران» به صورت رسمی به حوزه انتخابیه «قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب» ملحق شد.

فوری / «مسعود پزشکیان» ردصلاحیت‌ شد

بر پایه این گزارش در استان کرمانشاه دهستان‌های جگیران و سرقلعه از بخش دشت ذهاب شهرستان سرپل ذهاب از حوزه انتخابیه «پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر و دهستان‌های سرقلعه و جگیران جدا و به حوزه انتخابیه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ملحق می‌شود.

بر این اساس نام حوزه انتخابیه «پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر و دهستان‌های سرقلعه و جگیران» به «پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر» تغییر می‌یابد و از این ۲ حوزه مجموعا ۲ نماینده راهی خانه ملت می شود.

مرکز اطلاع‌ رسانی وزارت کشور اعلان کرد که احمد وحیدی وزیر کشور مصوبه هیات وزیران را به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای تبصره ماده واحده قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب سال ۱۳۶۶ که با پیشنهاد این وزارتخانه موافقت کرده است، ابلاغ کرد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید