تجمع حامیان فلسطین روبروی اقامتگاه بایدن در ویلمینگتون+ فیلم

کدخبر: ۶۰۹۳۹۴
همزمان با سالگرد اعلام آتش بس در جنگ جهانی اول هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهر ویلمینگتون مقابل اقامتگاه رئیس جمهورd آمریکا تظاهرات کردند.
تجمع حامیان فلسطین روبروی اقامتگاه بایدن در ویلمینگتون+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معترضان که بایدن را به دلیل حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل، عامل نسل کشی مردم غزه می دانند، فریاد "هم اکنون آتش بس" را فریاد می زدند. رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا اغلب تعطیلات آخر هفته خود را در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاور یا اقامتگاه ییلاقی خود در شهر ساحلی ریهوباث می گذراند.

جمعه شب نیز راهپیمایی صدها معترض طرفدار فلسطین در بخشی از منهتن شهر نیویورک باعث بسته شدن خیابان ها در این شهر شد و معترضان خود خواستار آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس شدند.

تظاهرکنندگان که پرچم‌های فلسطین و تابلوهایی با پیام‌هایی مانند «فلسطین آزاد» و «به نسل‌کشی پایان دهید» در دست داشتند، ابتدا در میدان کلمبوس تجمع کردند و سپس به اسکوتر تایمز و در نهایت به منطقه گراند سنترال رفتند. راه‌آهن مترو-شمال منهتن به دلیل این راهپیمایی بطور موقت مسدود شد.

سخنگوی اداره پلیس نیویورک اعلام کرد، شش نفر به دلیل بی نظمی در تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر شدند.بر اساس تخمین پلیس نیویورک حدود دو هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. هفته گذشته نیز ده ها هزار نفر در واشنگتن دی سی جمع شدند و بسیاری رئیس جمهور آمریکا را «جو نسل کش » خطاب کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید