نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان:

به حزب الله اعتماد کامل داریم

کدخبر: ۶۰۹۵۰۷
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با تاکید بر لزوم توقف اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل در جنوب لبنان، گفت که او به عقلانیت حزب‌الله اعتماد دارد.
به حزب الله اعتماد کامل داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» عملکرد حزب‌الله در مواجهه با ارتش رژیم صهیونیستی را ستود.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ابتدا گفت‌: «ما طرفدار جنگ نیستیم و برای آغاز جنگ‌های بیشتر در منطقه گامی نیز بر نخواهیم داشت. لبنان بر قطعنامه‌های بین‌المللی و سازمان ملل تاکید دارد. همچنان احتیاط می‌شود و ما امیدواریم تماس‌ها منجر به آتش‌بس اسرائیل در جنوب کشور شود».

 حمله حزب الله به پادگان دویو/ 6 اسرائیلی مجروح شدند+ فیلم

نجیب میقاتی اضافه کرد: «حزب‌الله بسیار میهن‌پرستانه رفتار می‌کند و من به عقلانیت این جنبش اعتماد دارم. آنچه برای من اهمیت دارد، این است که لبنان به دور از جنگ باشد. ما همواره به دنبال ثبات بوده‌ایم. خواستار آتش‌بس هر چه سریع‌تر در غزه هستیم. همچنان خویشتن‌داری می‌کنیم و اسرائیل باید اقدامات تحریک‌آمیز خود را در جنوب لبنان متوقف کند».

حزب الله دوباره وارد عمل شد/حمله موشکی به اسرائیل از خاک لبنان

مقاومت اسلامی لبنان از تاریخ هفتم ماه اکتبر -زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی- در حمایت از مردم فلسطین، وارد نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی شده است. 

حزب‌الله تاکنون ده‌ها مواضع ارتش رژیم صهیونیستی، نظامیان و تجهیزات فنی این رژیم را در خطوط مرزی لبنان با استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده هدف حمله قرار داده است.

میقاتی در پایان همچنین با تاکید بر توقف کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، به اجلاس اخیر کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از نوار غزه اشاره کرد و گفت: «نتایج اجلاس عربی و اسلامی بسیار بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتم و امیدوارم این تصمیمات در حد جوهر روی کاغذ باقی نماند. من از کشورهای عربی و بخصوص کشورهایی که با اسرائیل روابط دارند، می‌خواهم برای توقف اقدامات تحریک‌آمیز در جنوب لبنان [تل‌آویو] را تحت فشار قرار دهند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید