مسیح مهاجری:

مسئولین بدلیل برخورداری از حقوق مکفی و خدمات رایگان، از رنجی که مردم از گرانی ها می برند خبر ندارند

کدخبر: ۶۰۹۵۵۷
اقتصادنیوز: مسیح مهاجری مدیر مسئول جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به انتقاد از اقدامات دستگاه‌های نظارتی پرداخت.
 مسئولین بدلیل برخورداری از حقوق مکفی و خدمات رایگان، از رنجی که مردم از گرانی ها می برند خبر ندارند
به گزارش اقتصادنیوز  در این مطلب آمده است: این واقعیت تلخ فهمیده می‌شود که دستگاه‌های نظارتی در کشور ما در عین حال که وجود دارند، ازکارافتاده‌اند و خاصیتی ندارند.  شاید بکار بردن تعبیر «ازکارافتاده» و «بی‌خاصیت» برای این دستگاه‌ها درست نباشد، زیرا همانطور که از گزارش مربوط به 12 بار گران کردن خودرو توسط شورای رقابت در 8 ماه امسال فهمیده می‌شود این دستگاه‌ها بسیار فعال هستند ولی در جهت گران کردن کالاها و ایجاد فشار بر مردم.
عجیب اینکه سال 1402 را رهبری سال رونق تولید و مهار تورم نامیده‌اند و لازمه این نامگذاری اینست که دستگاه‌های وابسته به دولت و حکومت تمام تلاش خود را مصروف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و کمک به بالا رفتن تولید کالاها نمایند، اما عملکردها به روشنی نشان می‌دهند قیمت‌ها از همان روزهای اول سال 1402 افزایشی شدند.
حتی اگر به ملاحظه رعایت نامگذاری امسال هم بود می‌بایست تمام همت دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بکار گرفته می‌شد.
شاید مسئولان به دلیل برخورداری از حقوق‌های مکفی و تسهیلات و خدمات رایگان و آسان از رنجی که مردم از گرانی‌ها می‌برند خبر نداشته باشند. شاید ندانند معالجات و تهیه دارو چه هزینه‌ها و دشواری‌هائی دارد. شاید ندانند که بسیاری از مردم، گوشت و میوه را از سفره‌های خود حذف کرده‌اند. شاید اطلاع نداشته باشند که خریدن خانه برای اکثر مردم کشورمان تبدیل به یک آرزوی دست ‌نیافتنی شده است. شاید ندانند بسیاری از جوانان دختر و پسر به دلیل ناداری به سراغ ازدواج نمی‌روند و میلیون‌ها نفر از آنها بدون ازدواج در حال رسیدن به میان‌سالی هستند. شاید خبر نداشته باشند که عده‌ای از مردم به دلیل فقر، تن به کارهائی می‌دهند که قلم از نوشتن آنها شرم دارد.
آیا وقت آن نرسیده است که این دستگاه‌های عریض و طویل را جمع کنید و کاری کنید که مردم مثل روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب، مستقیماً به کالاها و خدمات دسترسی داشته باشند؟
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید