افشاگری نماینده آمریکایی درباره کشته شدن سربازان اسرائیلی در جنگ غزه

کدخبر: ۶۰۹۷۰۳
اقتصادنیوز: سیاستمدار جمهوری‌خواه ایالات متحده گفته بسیاری از نظامیان اسرائیل در روز هفتم اکتبر (آغاز عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی) به دست نیروهای خودی به دلیل کمبود اطلاعات و تشخیص اشتباه کشته شدند.
افشاگری نماینده آمریکایی درباره کشته شدن سربازان اسرائیلی در جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «سم پارکر» سیاستمدار جمهوری‌خواه ایالات متحده گفته بسیاری از سربازان اسرائیلی در بحبوحه هرج‌ومرج و کمبود اطلاعات و تشخیص اشتباهی هویت در روز هفتم اکتبر (آغاز عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی) به دست نیروهای خود این رژیم کشته شدند. 

اسرائیل دست به دامن آمریکا شد!/ خواسته مهم تل‌آویو از واشنگتن چیست؟

او همچنین برخلاف سیاست آمریکا درباره درگیری رژیم صهیونیستی و حماس معتقد است حملات این گروه مقاومت فلسطینی به تلافی حملات اسرائیل کاملاً منطبق با حق آن است. پارکر در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد حماس به اسرائیل حمله کرد تا سرزمینشان را از اشغال خارجی حفظ کند. 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، او در این پیام نوشت: اغلب کشته‌های اسرائیل در هفتم اکتبر سربازان بودند. از بقیه، بسیاری--اگر نگوییم اکثر آن‌ها، توسط خود ارتش در تیراندازی متقابل کشته شدند. 

وی افزود: و بعد از همه اینها، از بقیه (افراد کشته شده باقیمانده)، به یاد داشته باشید، همه ارتش هستند--چند غیرنظامی مسلح شدند و تیراندازی متقابل کردند؟ حماس از نظر قانونی و اخلاقی این حق را دارد عملیات‌هایی علیه اشغالگران و مخالفان نظامی خود انجام دهد و ظاهرا این همان کاری است که حماس انجام داد. در ضمن هیچ کودکی هنوز شناسایی نشده است. 

صدها نفر در اراضی اشغالی فلسطینی در پی عملیات نیروهای مقاومت در روز هفتم اکتبر کشته شدند. رژیم صهیونیستی از زمان عملیات غافلگیرانه حماس در اراضی اشغالی، بی‌وقفه به بمباران نوار غزه پرداخته که به گفته مقامات وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از مردم غزه که بسیاری از آن‌ها کودک بودند، در جریان حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید