مخالفت تشکیلات خودگردان با طرح جدید اسرائیل!

کدخبر: ۶۰۹۷۲۶
اقتصادنیوز: اسرائیل به دنبال احداث اردوگاه‌هایی در جنوب نوار غزه است، ولی تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید دارد که مخالف این مسئله است.
مخالفت تشکیلات خودگردان با طرح جدید اسرائیل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که مخالف احداث اردوگاههای موقت برای آوارگان در جنوب نوار غزه هستند.

اشتیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از نهادهای بین‌المللی درخواست احداث این اردوگاهها را مطرح کرده است، گفت: خواستار بازگشت مردم خود که آواره شده‌اند، هستیم. در تاریخ فلسطین، چیزی به نام موقت وجود ندارد، بلکه هر موقتی، دائمی است.

وی با تأکید بر اینکه نوار غزه، بخشی از اراضی فلسطین است که در سال 1967 اشغال شد، تصریح کرد: ما برای کمک به مردم این منطقه، به اجازه هیچ کسی نیاز نداریم.
این مقام فلسطینی ضمن طرح مجدد بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه، گفت: نخست وزیر اسرائیل مخالف این مسئله است، ولی به او می‌گویم که این مسئله، آنان را به درد سر خواهند انداخت.

محمود عباس رئیس تشکیلا خودگردان نیز جمعه گذشته با چراغ سبز نشان دادن به آمریکا در خصوص تحویل گرفتن مدیریت غزه، گفت که غزه بخش جداناپذیر کشور فلسطینی است و تشکیلات خودگردان در چارچوب یک راه‌حل فراگیر سیاسی آماده انجام مسئولیت خود در کرانه باختری، قدس و غزه است.
اشتیه در ادامه ضمن ابراز تأسف در قبال اظهارات کشورهایی که درباره حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود سخن می‌گویند، از سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواست که از طریق چتر، به نوار غزه، کمک بفرستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هر کس به اسرائیل سلاح می‌دهد، شریک ریخته شدن خون کودکان و زنان و بی‌گناهان است. اسرائیل از بیمارستان الشفا به عنوان بهانه‌ای برای تسلط بر غزه استفاده می‌کند.

همزمان با بی‌توجهی رژیم موقت صهیونیستی به درخواست‌های جهانی برای توقف حملات جنایتکارانه به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، صلیب سرخ جهانی نیز درباره وخامت اوضاع انسانی در این منطقه به ویژه در بیمارستان الشفا هشدار داد.

«آلِنا سینِنکو» نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت:: «بیمارستان‌هایی هم که به فعالیت [در غزه] ادامه می‌دهند، مملو از مجروحان و آوارگان شده‌اند؛ زیرا مردم گمان می‌کنند بیمارستان‌ها تنها مکان امن در منطقه هستند و به آنجا می‌روند تا از بمباران پناه بگیرند».

اشتیه در پایان با اشاره به اینکه در این بیمارستان، شمار زیادی از بیماران و افراد زخمی بستری هستند، تأکید کرد: با هیچ بهانه‌ای، نمی‌توان بمباران بیمارستانها و ممانعت از ورود سوخت به آن را توجیه کرد. این مسئله، فقط یک جنایت جنگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید