درخواست مهم دانشگاه الازهر از مجامع بین المللی

کدخبر: ۶۰۹۷۲۷
اقتصادنیوز: دانشگاه الازهر مصر با انتشار بیانیه‌ای خواستار محاکمه اسرائیل به دلیل جنایات جنگی در غزه شد.
درخواست مهم دانشگاه الازهر از  مجامع بین المللی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه الازهر مصر در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی خواست تا رژیم تروریستی صهیونیستی را که هیچ بویی از انسانیت نبرده است را برای حملات وحشیانه به مردم غزه، نسل‌کشی آن‌ها و جنایات جنگی که مرتکب شده است، محاکمه کند.

درخواست از سازمان ملل برای بازدید از جنایات اسرائیل در بیمارستان‌های غزه

در بیانیه الازهر آمده است: ما خواهان محاکمه رژیم صهیونیستی هستیم. این رژیم تروریستی ​​با ممانعت از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی و بمباران بیمارستان‌ها کل نوار غزه را به انزوا کشانده است. رژیم منحوس صهیونیستی با بمباران جنون آمیز، بسیاری از بیماران و کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الشفا را به شهادت رساند و با تداوم حملات وحشیانه خود باعث شهادت ده‌ها نفر در اطراف بیمارستان نیز شد. این رژیم افرادی که قصد خروج یا ورود به بیمارستان را داشتند هدف قرار داد و با تداوم بمباران حتی مانع جمع آوری اجساد آن‌ها و تشییع پیکر شهدا شد.

فاسد شدن اجساد در بیمارستان شفا / هشدار مدیرکل وزارت بهداشت در غزه

به گزارش روسیا الیوم، در ادامه این بیانیه آمده است: الازهر از مردم آزاده جهان، سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی می‌خواهد برای شکستن این محاصره «غیر انسانی» در نوار غزه که صهیونیست‌های تروریست تحمیل کرده اند، اقدام عاجل کنند و سکوت خود را در برابر این جنایات بشکنند. 

بیانیه اضطراری صلیب سرخ درباره جنگ غزه

الازهر در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: الازهر به پزشکان شجاع غزه و کادر پزشکی دلاور آن درود می‌فرستد؛ آن‌ها برای نجات مردم و التیام زخم‌های مجروحان خط مقدم را رهبری کردند و به تنهایی در برابر وحشی گری صهیونیست‌ها ایستادند و مبارزه کردند. این قهرمانان در برابر بمباران صهیونیست‌ها نترسیدند و هراسی از مرگ به دل راه ندادند. آن‌ها اسطوره‌های فداکاری هستند و در سایه کمبود شدید تجهیزات اولیه پزشکی، برق و سوخت، لحظه‌ای از کمک رسانی دریغ نکردند. آن‌ها در شرایط دشوار مجبور شدند عمل‌های فوق العاده سخت را بدون بیهوشی و خارج از اتاق انجام دهند و همزمان از خداوند متعال می‌خواستند که آن‌ها را یاری کند و چشمی که هرگز نمی‌خوابد مراقب آن‌ها باشد و آن‌ها را از هر آسیب و گزندی حفظ کند تا به بیماران و زخمی‌ها کمک کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: الازهر الشریف از جامعه جهانی می‌خواهد از حمایت این رژیم دست بشویند چرا که ظلم و ستم خود را نشان داده و فجیع‌ترین جنایاتی را که حتی حیوانات جنگل هم انجام نمی‌دهد، مرتکب شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیروز اعلام کرد شمار شهدای بمباران مداوم اسرائیل به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده است که بیش از ۴۵۰۰ تن آن‌ها کودک، ۳۰۲۷ زن و ۶۶۸ سالمند هستند، در حالی که بیش از ۲۷۰۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید