درخواست آمریکا از اسرائیل پشت درهای بسته

کدخبر: ۶۰۹۷۳۶
اقتصادنیوز: سرویس اطلاعات خارجی روسیه مدعی شد آمریکا پشت درهای بسته از اسرائیل می‌خواهد که عملیات خود در نوار غزه را سرعت ببخشد.
درخواست آمریکا از اسرائیل پشت درهای بسته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ایالات متحده پشت درهای بسته از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات خود در نوار غزه را تسریع کند.

ادعای جدید رسانه‌های اسرائیلی درباره منابع تامین سلاح‌های حماس

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای نوشت: حقیقت این است که آمریکایی‌ها گفت‌وگوهای بسیار متفاوتی پشت درهای بسته با اسرائیل دارند. از آنجاییکه جنگ بر مواضع انتخاباتی بایدن تأثیر منفی می‌گذارد، صهیونیست‌ها [از سوی آمریکا] ترغیب می‌شوند تا عملیات را سرعت بخشند و از طولانی شدن آن جلوگیری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود افزایش تلفات در میان ساکنان نوار غزه، آمریکا موفق شده است حمایت بریتانیا و آلمان را در پیشبرد عملیات نابودی جنبش حماس فلسطینی جلب کند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

ایالات متحده مانع از برقراری آتش بس در غزه است و فقط تاکید بر ایجاد وقفه بشردوستانه دارد. از همان روزهای ابتدایی حمله طوفان الاقصی، آمریکا ارسال تسلیحات خود را برای کشتار مردم غزه به رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

مصر اسرائیل را تحریم کرد/ خطر تحریم برندهای آمریکایی در کشورهای اسلامی

علاوه بر کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی، یک حمایت تمام عیار سیاسی نیز از تل آویو طی این یک ماه صورت گرفته است که برخی از متحدان آمریکا از جمله آلمان و انگلیس نیز در آن دخیل بودند. با وجود وقوع کشتار جمعی و نسل کشی در نوار غزه، این کشورها که مدعی حقوق بشر هستند هیچ کاری برای توقف حملات علیه غیرنظامیان در غزه انجام ندادند.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر که در بحبوجه حمله اسرائیل به غزه انجام شده، نشان داده است که محبوبیت بایدن تضعیف شده است. درحالیکه بایدن از حمله رژیم صهیونیستی حمایت کرده اما بسیاری از مردم آمریکایی از جمله جوانان، سیاه پوستان و دموکرات‌های لیبرال مخالف آن هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید