ازسوی پارلمان اردن مطرح شد؛

درخواست بازنگری در توافقنامه‌های امضاشده با اسرائیل

کدخبر: ۶۰۹۷۶۱
اقتصادنیوز: پارلمان اردن خواستار بازنگری در توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی شد.
درخواست بازنگری در توافقنامه‌های امضاشده با اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، درپی تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه به ویژه کودکان و زنان، پارلمان اردن با اکثریت آرا خواستار بازنگری در توافق‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی شد.

خبرگزاری اردن گزارش داد، «احمد الصفدی» رئیس پارلمان اردن در پی این تصمیم از کمیته حقوقی نهاد قانون گذاری این کشور خواست تا در توافقات امضا شده با رژیم صهیونیستی بازنگری کرده و توصیه‌های لازم را برای ارجاع آن به دولت ارائه کند.

حمله موشکی ارتش اسرائیل به خبرنگاران در جنوب لبنان + واکنش حزب‌الله

احمد الصفدی تاکید کرد که تلاش‌های ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به تغییر افکار عمومی جهانی درباره فلسطین کمک کرد.

وی همچنین از کمیته حقوقی پارلمان خواست تا چارچوبی برای ارائه شکایت از طریق مجاری رسمی به دیوان کیفری بین‌المللی برای بررسی و پاسخگویی درباره جنایات جنگی و نسل‌کشی مرتکب شده در غزه ایجاد کند و این اقدام را به پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی تعمیم دهد.

الصفدی همچنین گفت: ما در پارلمان با هماهنگی دولت و نیروهای مسلح اردن برای افزایش تعداد بیمارستان‌های صحرایی در غزه و کرانه باختری تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برخی نشسته و نظاره‌گر هستند که مقاومت چه گام‌هایی برمی‌دارد و در این راستا نظریه پردازی می‌کنند، ما به آنها می‌گوییم؛ شما ارتباطی به تصمیم‌گیری مقاومت ندارید، بنابراین سکوت کنید، چرا که آنها صاحبان سرزمین و مساله فلسطین هستند و کسی که سر جایش نشسته است نمی‌تواند به مقاومت فتوا دهد.

اردن پیش از این نیز جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه و تلاش آن برای کوچاندن اجباری آنها را محکوم کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید