انتقاد روسیه به مواضع آمریکا درباره غزه!

کدخبر: ۶۰۹۸۳۸
اقتصادنیوز :وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، علی‌رغم هشدارهای جهانی نسبت به تلفات غیرنظامیان در نوار غزه، ایالات متحده از حق وتو خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده و در تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه خونریزی‌ها در خاورمیانه اخلال ایجاد می‌کند.
انتقاد روسیه به مواضع آمریکا درباره غزه!

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در وبگاه رسمی‌اش عنوان کرد: تمامی نمایندگان سازمان ملل به طور مشترک خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری هستند تا به این مجازات دسته‌جمعی غیرانسانی و درد و رنج کودکان، زنان و افراد بزرگسال خاتمه داده شود.

درخواست وزرای خارجه اتحادیه برای وقفه بشردوستانه جنگ غزه/ اسرا بدون قید شرط آزاد شوند

در ادامه این بیانیه آمده‌است: با این حال، شورای امنیت سازمان ملل نمی‌تواند وظیفه مستقیم خود را اجرا کند و به لطف موضع یک کشور یعنی ایالات متحده آمریکا فلج مانده‌است. همچنین اسرائیل تماما وظیفه دارد تا قوانین بین‌المللی را درباره سرزمین‌های فلسطینی از جمله غزه تحت نظر داشته باشد.

جنبش حماس در تاریخ هفت اکتبر (۱۵ مهر) حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز (سه‌شنبه) جنگ غزه در حالی وارد سی‌ونهمین روز خود شده که نبردهای شدیدی بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در چندین منطقه در نوار غزه ادامه دارد. بارزترین این مناطق اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه است که عملا از کار افتاده‌است. همچنین اشغالگران به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید