پخش اعترافات یک شهروند روس-اسرائیلی: من برای خدمت به موساد و سیا به عراق آمدم!

کدخبر: ۶۰۹۸۹۳
اقتصادنیوز :«الیزابت تسورکوف» تبعه اسرائیل که چند ماه پیش در عراق ناپدید شده بود، در تصاویری که به‌تازگی از او منتشر شده اعتراف می‌کند به عنوان جاسوس موساد و سازمان سیا در تلاش برای ایجاد اختلاف میان شیعیان عراق بوده است.
پخش اعترافات یک شهروند روس-اسرائیلی: من برای خدمت به موساد و سیا به عراق آمدم!

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، منابع عراقی، در واپسین ساعات شامگاه دوشنبه، اعترافاتی از «الیزابت تسورکوف» جاسوس سازمان‌های صهیونیستی و آمریکایی «موساد» و «سیا» منتشر کردند.

جاسوس موساد به دام افتاد

این اعترافات برای نخستین‌بار بعد از ناپدید شدن این جاسوس رژیم صهیونیستی در عراق منتشر شده است. منابع صهیونیستی پیشتر ادعا کرده بودند که تسورکوف یک «محقق اسرائیلی-روسی» بوده که به عنوان گردشگر به عراق سفر کرده است.

 دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بعد از گذشت حدود ۴ ماه از ناپدید شدن این جاسوس موساد در عراق پیشتر گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق را به دستگیری الیزابت تسورکوف متهم کرده بود و دولت عراق را مسئول امنیت جانی این جاسوس دانسته بود.

در تصاویری که شامگاه دوشنبه از این جاسوس اسرائیلی منتشر شده، او می‌گوید: «من یک شهروند اسرائیلی هستم. ۳۷ سال دارم. من اسرائیل را ترک کردم و به آمریکا رفتم. برای موساد و سیا کار می‌کردم. برای ایجاد روابط میان اسرائیل و نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق سوریه فعالیت داشتم. سال ۲۰۲۲ به آنجا رفته بودم».

الیزابت تسورکوف در ادامه اضافه می‌کند: «من به عنوان نیروی وابسته به موساد و سیا در عراق بر سر مسئله اختلافات و تقویت این اختلافات از طریق هماهنگی تظاهرات در عراق -تظاهرات (تشرین)- فعالیت داشتم. ما در تلاش برای تقویت اختلافات به منظور ایجاد جنگ شیعی-شیعی در عراق بودیم».

تسورکوف می‌افزاید: «من به خوبی رویدادهای غزه را دنبال می‌کنم. رویدادهای غزه از جمله کشتار کودکان، زنان و مردان و حمله به بیمارستان‌ها را به صورت روزانه پیگیری می‌کنم. این سیاست منجر به ایجاد تنفر میان ما و مردم فلسطین در غزه می‌شود و به صلح با غزه منتهی نمی‌شود. این مدیریت احمقانه کابینه نتانیاهو است که منجر به این فاجعه و تداوم جنگ می‌شود».

او ادامه می‌دهد: «من از خانواده‌های افراد گروگان در غزه می‌خواهم که همیشه برای توقف جنگ در این منطقه در تکاپو باشند؛ برای دختران و پسرانتان. این جنگ منجر به کشته شدن آن‌ها می‌شود؛ جنگی که نتانیاهو به صورت احمقانه آن را از طریق ساره همسرش و پسرش یائیر نتانیاهو مدیریت می‌کند. اگر می‌خواهید پسران و دخترانتان زنده بازگردند، جنگ باید متوقف شود».

الیزابت تسورکوف در بخش دیگری می‌گوید: «من برای خدمت به موساد و سیا به عراق آمدم و در حال حاضر حدود ۷ ماه است که در اسارت به سر می‌برم. به اسرائیل خدمت کردم و فکر می‌کنم برای آزادی من هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ اقدامی صورت نگرفته است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید