شکایت ترکیه از نتانیاهو در دادگاه لاهه

کدخبر: ۶۱۰۰۲۷
اقتصادنیوز: متین کولونک (Metin Kulunk) وکیل حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه امروز سه شنبه اعلام کرد که از نتانیاهو در دادگاه کیفری بین المللی (ICC) بخاطر نسل کشی در غزه شکایت کرده است.
شکایت ترکیه از نتانیاهو در دادگاه لاهه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر وکیل حزب حاکم عدالت و توسعه در این ارتباط گفت که این کشور از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی در لاهه شکایت کرده و وی را به نسل کشی در نوار غزه متهم کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: «متین کولونک» در این خصوص گفت: امروز... ما در دادگاه کیفری بین المللی در لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم نخست وزیر اسرائیل که باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه مرتکب شده است محاکمه شود، شکایت کرده ایم.

وی در ادامه، سند حقوقی اولیه ۲۳ صفحه ای را منتشر و تصریح کرد که خود و دو وکیل دیگر شکایت مذکور را از طریق وزارت دادگستری ترکیه تنظیم کرده و این سند را به دیوان بین المللی کیفری ارسال می کنند.

گفتنی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر با اظهاراتی تندوتیز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد؛ بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند اردوغان در حالی انتقادات لفظی خود علیه تل‌آویو را تشدید کرده که آنکار هم‌اکنون دارای بیشترین مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین مسیرهای تأمین انرژی رژیم است.

اردوغان دراین‌باره گفته بود: آنجا در نوار غزه جنایت‌هایی علیه بشریت انجام می‌شود.هیچ اصطلاحی برای توصیف وحشی‌گری که در انجا رخ می‌دهد، وجود ندارد. فلسطین صحنه یک فاجعه انسانی بی سابقه است. آنجا جنایت‌هایی علیه انسانیت انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید