آزمایش تسلیحاتی جدید توسط کره شمالی

کدخبر: ۶۱۰۰۴۷
خبرگزاری‌های کره شمالی اعلام کردند که این کشور آزمایش زمینی موتورهای دارای سوخت جامد برای استفاده در نوع تازه‌ای از موشک‌های میان برد بالستیک انجام داده است.
آزمایش تسلیحاتی جدید توسط کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: این موتورهای مرحله اول و دوم پرتاب موشک که به تازگی توسعه یافته‌اند، روزهای شنبه و سه‌شنبه آزمایش شدند و ویژگی‌های فنی آن بررسی و امتحان شد. این آزمایش‌ها موقفیت‌آمیز بود و این موتورها برای استفاده در راستای توسعه نوع جدیدی از موشک‌های میان‌برد بالستیک قابل اعتماد هستند.

این خبرگزاری نوشت، «در شرابط امنیتی خطیر و ناپایدار» فعلی و همکاری نظامی دشمنان، «اداره کل موشک‌های کره شمالی» اهمیت زیادی برای این آزمایش‌ها قائل است.

این در حالی است که سازمان اطلاعات کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که به نظر می‌رسد کره شمالی در آخرین مرحله آماده‌سازی سومین پرتاب موشک هواسونگ-۱۸ خود به سر می‌برد. دو پرتاب قبلی پیونگ یانگ موفقیتی در پی نداشت. آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که کره شمالی در واکنش به استقرار تجهیزات نظامی راهبردی آمریکا در منطقه از جمله بمب‌افکن هسته‌ای بی-۵۲، به واشنگتن درباره حمله پیشدستانه هشدار داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: این اقدامات تحریک‌آمیز، تحرکاتی عمدی برای جنگ هسته‌ای از سوی آمریکاست. این خبرگزاری افزود: آمریکا خوب می‌داند که شبه جزیره کره در وضعیت جنگی قرار دارد و استقرار تجهیزات راهبردی در کشورهای دست‌نشانده اولین اهداف تخریب خواهند بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هشدار داد: دوره‌ای که حق حمله پیشدستانه در انحصار آمریکا بود به سر آمده است. اکنون آمریکا و گنگسترهای «جمهوری کره» یک اقدام تحریک‌آمیز جنگی هسته‌ای علیه کره شمالی مرتکب شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید