درخواست نخست‌وزیر کانادا برای پایان کشتار غیرنظامیان در غزه

کدخبر: ۶۱۰۰۵۳
نخست وزیر کانادا با انتقاد از اسرائیل درخواست کرد کشتار زنان، کودکان و نوزادان در نوار غزه پایان یابد.
درخواست نخست‌وزیر کانادا برای پایان کشتار غیرنظامیان در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترودو سه‌شنبه به وقت محلی اظهار کرد: از دولت اسرائیل می‌خواهم که خویشتنداری حداکثری داشته باشد. دنیا از طریق تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی در حال نظاره است. ما شهادت و اظهارات پزشکان، خانواده‌ها، بازماندگان و کودکانی را که والدین خود را از دست داده‌اند، می‌شنویم.

وی در کنفرانسی خبری در استان بریتیش کلمبیا افزود: دنیا شاهد قتل زنان، کودکان و نوزادان است. این کشتار باید متوقف شود. ترودو همچنین گفت که حدود ۳۵۰ شهروند و افراد دارای اقامت دائم کانادا و خانواده‌هایشان از غزه خارج شده‌اند.

به نوشته رویترز، این شدیدترین انتقاد ترودو از اسرائیل پس از آغاز جنگ علیه غزه است. کانادا مدعی شده که اسرائیل حق دفاع از خود دارد اما بر خلاف آمریکا و سایر متحدان نسبت به افزایش کشتارها در نوار غزه ابراز نگرانی کرده است.

نخست وزیر کانادا هفته گذشته نیز گفت که برای آزادی اسرا و ارسال کمک به غزه به وقفه طولانی بشردوستانه در جنگ نیاز است. وی افزود: این وقفه باید امکان ارسال کمک‌های مهم و واقعی را فراهم کند تا بتوان برای کاهش بحران شدید انسانی مردم و غیرنظامیان غزه کمک کافی ارائه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید