مجلس نمایندگان آمریکا جلوی تعطیلی دولت را گرفت

کدخبر: ۶۱۰۰۸۷
اقتصادنیوز : مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که از تعطیلی دولت جلوگیری می‌کند و این مصوبه را به مجلس سنا می‌فرستد، جایی که انتظار می‌رود این لایحه به تصویب برسد.
مجلس نمایندگان آمریکا جلوی تعطیلی دولت را گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این لایحه بخش‌هایی از دولت آمریکا را تا ۱۹ ژانویه و بخش‌های دیگری را تا دوم فوریه تامین مالی می‌کند و به محض اینکه لایحه در سنا هم مورد تایید قرار گیرد، برای امضا نزد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال می‌شود که برای امضای چنین لایحه‌ای اعلام آمادگی کرده است.  

ادعای یک نماینده مجلس آمریکا؛ استفاده حماس از سلاح های اهدایی آمریکا به اوکراین!

بدون امضای لایحه بودجه که توسط هر دو مجلس آمریکا تصویب شده و به امضای رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌رسد، دولت واشنگتن در ساعت ۱۱:۵۹ شب جمعه تعطیل می‌شود.

این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا مورد حمایت گسترده دوحزبی قرار گرفت. پیش از آن رهبران جمهوری‌خواه تصمیم گرفتند تا آن را تحت فرایندی خاص که به رای دوسوم اکثریت نیاز دارد و نه اکثریت ساده، به صحن مجلس نمایندگان بیاورند و در نهایت هم تصویب شد.

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، آرای نهایی ۳۳۶ رای موافق و ۹۵ رای مخالف بود که ۱۲۷ جمهوری‌خواه به ۲۰۹ دموکرات پیوستند تا لایحه را تصویب کنند. اما شگفت‌انگیزترین آمار این بود که تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان برخلاف نظر رهبران حزبشان به این لایحه رای منفی دادند؛ در واقع ۹۳ مخالف از سمت جمهوری‌خواهان بود و فقط دو مخالف از طرف دموکرات‌ها.

برای مایک جانسون جمهوری‌خواه که به‌تازگی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفته، این رای دو حزبی حامل پیامی به سنا و کاخ سفید است، مبنی بر اینکه او تمایل دارد در مواقع ضرورت نظر اکثریت را جلب کند. اما این روند ممکن است درون حزب خود او مشکلاتی به بار بیاورد. همین ماه پیش بود که گروهی از محافظه‌کاران افراطی گروه او به عزل کوین مک‌کارتی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان کمک کردند. یکی از موارد نارضایتی از مک‌کارتی این بود که او موضع سرسخت‌تری به لوایح هزینه‌ای دولت نداشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید