چرا پوتین از السیسی تشکر کرد؟

کدخبر: ۶۱۰۱۱۴
اقتصادنیوز:رئیس جمهور روسیه از همتای مصری خود بابت کمک به انتقال اتباع روس از نوار غزه تشکر کرد.
 چرا پوتین از السیسی تشکر کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود، از او بابت کمک قاهره در انتقال شهروندان روس از نوار غزه تقدیر و تشکر کرد.

ادعای زلنسکی علیه روسیه/ پوتین می‌خواهد اوکراین را با خاک یکسان کند؟

طبق بیانیه کرملین، روسای جمهور روسیه و مصر در این گفتگوی تلفنی درباره شرایط بسیار وخیم منطقه درگیری میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی گفتگو کرده و نگرانی شدید خود را از افزایش بی‌سابقه تلفات در میان ساکنان غیرنظامی شامل هزاران زن و کودک ابراز کردند.

کرملین در ادامه بیانیه خود آورد، پوتین و السیسی بر اهمیت شدید توقف کشتارها در اسرع وقت، آزادی گروگان‌ها و ارائه کمک‌های پزشکی به ساکنان غیرنظامی غزه بدون هیچ مانعی تاکید کردند.

بر اساس بیانیه یاد شده، روسای جمهور روسیه و مصر بر شباهت موضعگیری‌هایشان در خصوص حل‌وفصل اوضاع منطقه که بر اساس اسناد حقوقی و بین‌المللی شناخته شده، کشور مستقل فلسطین در صلح و امنیت در کنار «اسرائیل» تشکیل شود، تاکید کردند.

همچنین پوتین و السیسی توافق کردند که رایزنی‌ها میانشان ادامه یابد.

احمد فهمی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر پیشتر اعلام کرد، در این رایزنی‌ها آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه بررسی شد و السیسی اقداماتی را که مصر برای برقراری آرامش، امدادرسانی‌ها و نیز انتقال اتباع خارجی و فلسطینی‌های زخمی در پیش گرفته، شرح داد.

فهمی گفت: روسای جمهور مصر و روسیه توافق کردند که در راستای فراهم کردن شرایط و مقدمات روندی سیاسی با هدف حل اختلافات بر اساس راه‌حل دو دولتی، اقدامات بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس فوری افزایش یافته، فرصتی برای دسترسی فوری به کمک‌های بشردوستانه ایجاد شده، اقدامات لازم برای حفاظت از غیرنظامیان و توقف کشتارها در پیش گرفته شود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر افزود: در این رایزنی‌ها راه‌های تقویت روابط دوجانبه مصر و روسیه در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترک نیز بررسی شدند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل پیشتر گفته بود که آمریکا با هر گونه تلاشی در شورای امنیت برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مخالفت می‌کند و مصمم است تنها حماس را محکوم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید