نتانیاهو روی لبه تیغ/ اسرائیل به خطر افتاد

کدخبر: ۶۱۰۱۶۷
اقتصادنیوز: «توماس فریدمن» با انتشار مطلبی در «نیویورک تایمز» به عدم وجود دیدگاه مشترک بین نتانیاهو با آمریکا درباره چگونگی پایان دادن به جنگ غزه، هشدار داد.
نتانیاهو روی لبه تیغ/ اسرائیل به خطر افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «توماس فریدمن»، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی تصریح کرد که هیچ دیدگاه مشترکی وجود ندارد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را در مورد چگونگی پایان دادن به جنگ در غزه، یا تبدیل هرگونه پیروزی اسرائیل بر حماس به صلح دائمی با فلسطینیان، گرد هم آورد.

گزارش بلومبرگ از افزایش شکاف میان آمریکا و اسرائیل /بی توجهی نتانیاهو به خواسته های بایدن

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، فریدمن در مقاله هفتگی خود در «نیویورک تایمز» که روز گذشته، سه‌شنبه ۱۴ نوامبر نوشت: در غیاب یک استراتژی مشترک، از دولت پرزیدنت بایدن و مردم آمریکا، به ویژه یهودیان آمریکایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، خواسته شده تا برخی تصمیمات سرنوشت‌ساز اتخاذ شوند.

نتانیاهو: هدف ما پیروزی بر حماس و بازگرداندن اسراست

وی در ادامه افزود: در چنین حالتی ما یا اسیر استراتژی نتانیاهو می‌شویم که ممکن است همه ما را سرنگون کند، یا باید دیدگاه خود را در مورد چگونگی پایان جنگ غزه روشن کنیم.

این نویسنده آمریکایی در بخش پایانی مقاله خود از دولت جو بایدن خواست دیدگاه آمریکا را درباره دو کشور برای دو ملت ساکن در مناطق غزه، کرانه باختری و اسرائیل روشن کند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز در گفت‌وگو با «برت مک‌گورک» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد او تصریح کرد که عملیات در غزه تا پایان ماموریت ارتش اسرائیل که نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها است، ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد. 

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز سه‌شنبه، ۷ نوامبر سرمقاله‌ای تحت عنوان «بنیامین نتانیاهو اسرائیل را به خطر می‌اندازد» منتشر کرده و نوشت: نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به دوران تحریک و کشتن و ویرانی گذشته خود بازگشته است؛ اگر این رفتار در زمان‌های عادی جامعه و نهادهای اسرائیل را مسموم می‌کرد، حالا در زمان جنگ، اسرائیل را در خطر وجودی قرار داده است.

در ادامه این سرمقاله آمده است: هیچ توضیح رضایت بخشی برای این واقعیت وجود ندارد که در بدترین نقطه تاریخ اسرائیل، نخست‌وزیر چنین رفتاری دارد. نتانیاهو به سادگی مانند یک عقرب در مثال قورباغه و عقرب رفتار می کند: نیش‌زدن طبیعت اوست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید