حمله لاوروف به آمریکا/ سناریوی روسیه درباره نقش واشنگتن در جنگ غزه

کدخبر: ۶۱۰۱۶۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» گفت واشنگتن نمی‌خواهد دست تل‌آویو را در درگیری با فلسطینی‌ها ببندد.
حمله لاوروف به آمریکا/ سناریوی روسیه درباره نقش واشنگتن در جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» در خصوص درگیری‌ها در غزه گفت: هر چیزی که از روسیه می‌آید، اقدام خصمانه، ابتکار خصمانه تلقی می‌شود. اما در اصل، در عمل، واشنگتن نمی‌خواهد دستان اسرائیل را ببندد. 

واکنش تند لاوروف به حملات اسرائیل

پیش‌تر رسانه آمریکایی بلومبرگ با استناد به فهرست داخلی وزارت دفاع این کشور، خبر داد آمریکا بی‌سروصدا انتقال تسلیحات به اسرائیل را افزایش می‌دهد. طبق این گزارش،  پنتاگون مشغول تحویل درخواست‌های تسلیحاتی تل‌آویو است که شامل موشک‌های هدایت‌شونده لیزری بیشتر برای ناوگان بالگرد تهاجمی آپاچی و همچنین گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری، دستگاه‌های دید در شب، مهمات سنگرشکن و خودروهای نظامی جدید می‌شود.

تماس تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف / محور گفتگو چه بود؟

لاوروف در مصاحبه اختصاصی با شبکه روسی در خصوص احتمال گسترش درگیری فراتر از مرزهای منطقه‌ای گفت: فکر می‌کنم کسانی که این گونه سناریوها را مطرح می‌کنند، می‌خواهند بحران بزرگتری را برانگیزند؛ شاید این چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند. 

وزیر خارجه روسیه در خصوص رویکرد آمریکا در قبال درگیری غزه هم گفت: «به نظر نمی‌رسد ایالات متحده حاضر به انجام کاری غیر از وقفه بشردوستانه، بدون هیچ گونه تعهدی به انجام کار دیگری باشد». او در ادامه یادآور شد که شورای امنیت سازمان ملل دو بار قطعنامه روسیه که در آن خواستار آتش‌بس در غزه شده بود را رد کرد. 

او همچنین گفت «به‌رغم وجود حزب‌الله در لبنان و جنبش‌های طرفدار فلسطین در ایران، این کشورها در درگیری شرکت نخواهند کرد مگر این که اقدامات تحریک‌آمیز انجام شود». لاوروف در پایان سخنانش درباره فلسطین تاکید کرد ایجاد کشور فلسطین اجتناب‌ناپذیر است. 

وزیر خارجه روسیه درباره حضور آمریکا در عراق هم اظهارنظر کرد و گفت: این حضور سوالات زیادی را ایجاد می‌کند زیرا مدتی قبل دولت عراق تصمیم گرفت به توافق درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود پایان دهد. 

در حال تکمیل ...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید