روسیه برنامه‌ای برای صلح ندارد!

کدخبر: ۶۱۰۴۳۲
اقتصادنیوز : ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اذعان کرد که جنگ در اوکراین دشوارتر از چیزی است که این سازمان انتظارش را داشت.
روسیه برنامه‌ای برای صلح ندارد!

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، استولتنبرگ پنجشنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل اظهار کرد: باید درک کنیم که اوضاع در میدان جنگ دشوار است. روسیه برنامه‌ای برای صلح ندارد و برای جنگ بیشتر برنامه‌ریزی می‌کند.

احساس خطر دبیرکل ناتو از سرنوشت جنگ روسیه علیه اوکراین/ پیروزی پوتین در جنگ برای ناتو خطرناک است!

وی افزود: ما شاهد تلاش روسیه برای انجام عملیات تهاجمی مثلا در اطراف «آودیفوکا» هستیم. اوضاع در میدان جنگ دشوارتر از چیزی است که انتظار داشتیم. اما این به معنای عدم حمایت از اوکراین نیست بلکه به معنای حمایت بیشتر است. نباید اجازه بدهیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیروز شود.

استولتنبرگ جمعه گذشته گفت: پس از خروج روسیه از معاهده نیروهای مسلح متعارف در اروپا همه مکانیسم‌های اصلی کنترل تسلیحات از بین رفته‌اند، بنابراین پیمان آتلانتیک شمالی باید تقویت شود.

همچنین میرچا جوآنا معاون دبیرکل ناتو در اظهاراتی با بیان این ادعا که ناتو از قصد روسیه برای بر هم زدن ثبات در دریای سیاه آگاه است، تاکید کرد: ما می‌دانیم که روسیه همیشه به عنوان یکی از بازیگران اصلی در دریای سیاه حضور خواهد داشت اما همچنین می‌دانیم که در نهایت ما پیروز خواهیم شد و سراسر دریای سیاه را دوباره برای کشتیرانی آزاد، تجارت، صلح و ثبات به منطقه‌ای ایمن تبدیل خواهیم کرد.

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه اخیرا در واکنش به تهدیدهای غرب گفت که مسکو برای مقابله با گسترش حضور ناتو در مرزهای این کشور، مجموعه‌ای از اقدامات نظامی را اتخاذ کرده است.

او اظهار کرد: اوضاع در دنیا و در اطراف روسیه همچنان پرتنش است. این مساله در مورد منطقه محل عملیات ویژه نظامی و کشورهای همسایه ما صدق می‌کند؛ یعنی جایی که ناتو همواره در حال تقویت حضور نظامی خود است.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید