اعتراف جدید رسانه اسرائیلی درباره جنگ غزه

کدخبر: ۶۱۰۶۱۵
​ اقتصاد نیوز : جروزالم پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رهبری نظامی و غیرنظامی اسرائیل در «بالاترین سطوح» در مورد اقدامات بعدی در غزه درگیر بحث هستند.
  اعتراف جدید رسانه اسرائیلی درباره جنگ غزه

 به گزارش ایسنا، براساس گزارش‌ها، گزینه‌های آنها شامل گسترش عملیات نظامی در حال انجام در بخش جنوبی فلسطین یا دستیابی به یک توافق موقت با گروه حماس و مبادله حداقل برخی از اسرای اسرائیلی در ازای توقف خصومت‌ها یا آزادی اسرای فلسطینی است.

وام 6 میلیارد دلاری به اسرائیل برای تامین‌ هزینه‌های جنگ غزه

به گفته این روزنامه، حتی این احتمال که رژیم صهیونیستی و حماس ممکن است به نوعی توافق نزدیک شوند، «در حال حاضر ممکن است فشار به سمت جنوب غزه را کُند کند.»

رهبران نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی بارها وعده پوچ داده‌اند که حماس را درهم بشکنند و آزادی اسرای صهیونیست اسرائیلی را که در آغاز درگیری توسط گروه فلسطینی حماس اسیر شدند، تضمین کنند. این رسانه عبری اذعان کرد که تاکنون تل‌آویو در رابطه با آزادی اسرای صهیونیست پیشرفت چندانی نکرده و افزود که ممکن است اکنون لحظه‌ای باشد که «تعادل» میان دو هدف اعلام شده اتفاق بیفتد.

گزارش «جروزالم پست» حاکی از آن است که به نظر می‌رسد ارتش رژیم صهیونیستی مشتاق ادامه جنگ بدون توجه به هر چیز دیگری است. روز پنجشنبه هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بدون ابهام گفت که اگر دست او باشد، به سمت جنوب پیش خواهد رفت.

این روزنامه گزارش داد، در همین حال یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره انتقال جنگ به «مراحل» جدید صحبت کرد، اما در مورد حمله به بخش جنوبی غزه چیزی نگفت.

ایده‌ای که برخی از آن حمایت می‌کنند، این است که موقعیت استراتژیک ارتش رژیم صهیونیستی در بخش شمالی غزه به این معنی است که می‌تواند همزمان با گسترش عملیات به سمت جنوب، «مکث طبیعی» داشته باشد. با این حال «جروزالم پست» هشدار داد، حرکت به سمت جنوب مستلزم آن است که ارتش برای حفظ آن «تعداد زیادی از نیروهای هوایی، دریایی و زمینی» را متعهد کند و «یک مجموعه لجستیکی عظیم» در سراسر این سرزمین مانور دهد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید