اسرائیل آب پاکی را روی دسته همه ریخت/ تل‌آویو برای حماس شرط گذاشت

کدخبر: ۶۱۰۶۲۴
اقتصادنیوز :​رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد، بدون آزادی همه اسرای اسرائیل در نزد حماس، تل‌آویو با برقراری آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.
اسرائیل آب پاکی را روی دسته همه ریخت/ تل‌آویو برای حماس شرط گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «تزاخی هانگبی»، رئیس این شورا گفت: «حتی اگر با آتش‌بس برای آزادی گسترده اسرا موافقت شود، این آتش‌بس محدود و کوتاه مدت خواهد بود زیرا پس از آن ما به پیشروی در جهت اهداف جنگی خود ادامه خواهیم داد.»

اعتراف جدید رسانه اسرائیلی درباره جنگ غزه

وی افزود، کابینه جنگ درمورد استراتژی خود برای آزادی اسیران صهیونیست متحد است و می‌داند که این کار زمانی انجام می‌شود که حماس تحت فشار باشد.

هانگبی ادعای میانجیگران قطری را در این باره که حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه مذاکرات را پیچیده می‌کند، رد کرد. وی گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دیگر رهبران جهان، در برابر درخواست‌ها برای موافقت با آتش‌بس بشردوستانه بدون آزادی اسرا مقاومت کرده است.

وی افزود: «ما در چهل و دومین روز از جنگ هستیم و موافقت نکردیم که ارتش اسرائیل حتی یک دقیقه پیشروی را متوقف کند اما با این حال اسرائیل با آتش‌بس چهار ساعته در طول روز در مناطق مختلف شمال غزه موافقت کرده است تا فلسطینی‌ها از طریق کریدورهای انسانی که ارتش ایجاد کرده به جنوب غزه بروند.»

هانگبی همچنین گفت، تصمیم برای ارسال سوخت به نوار غزه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌ها اتخاذ شده است.

«بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کابینه اضطراری اعلام کرد، موافقت شده است که طی ۴۸ ساعت آینده ۶۰ هزار لیتر سوخت در اختیار سازمان‌های بین‌المللی در نوار غزه قرار بگیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید