درخواست مهم اردوغان از صدراعظم آلمان!

کدخبر: ۶۱۰۷۱۶
اقتصادنیوز:اردوغان با بیان اینکه مدارک کافی برای محاکمه اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی وجود دارد، از آلمان خواست تا برای آزادسازی اسرای فلسطینی در بند این رژیم مداخله کند.
درخواست مهم  اردوغان از صدراعظم آلمان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که اگر آلمان برای آزادسازی 10 هزار اسیر فلسطینی که در بند اسرائیل هستند، میانجی‌گری کند، آنکارا هم به نوبه خود برای آزادسازی اسرای اسرائیلی در اختیار حماس تلاش خواهد کرد.

اقدام عجیب آلمان علیه مسلمانان/ حمله پلیس مراکز اسلامی

او گفت که در سفر خود به آلمان شاهد بوده که کشورهای غربی در پیروی از «آرمان‌های امپریالیستی صلیبی» متحد هستند و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز همین طرز فکر را دارد.

آلمان برای اداره غزه پیشنهاد داد

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه اظهار کرد که موضع‌گیری آلمان در مناقشه غزه مشابه موضعی است که این کشور در جنگ اوکراین اتخاذ کرد؛ بدین ترتیب که برلین اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی را تحت پوشش «دفاع از خود» مشروع می‌داند، اما در مورد مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم اشغالگر چنین نظری ندارد.

اردوغان همچنین با تاکید بر ضروری بودن برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه، گفت: هدف ما از آتش‌بس، صلح پایدار است. ما همچنین قصد داریم از اسرائیل برای خساراتی که وارد کرده (برای فلسطین) غرامت بگیریم.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

خبر تکمیل می‌شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید