بازی انتخابات آمریکا عوض شد؛ آمریکایی‌ها به دنبال رهبران جدید می‌گردند

کدخبر: ۶۱۰۷۹۸
رسانه‌های آمریکایی نوشتند که بسیاری از مردم این کشور در انتخابات امسال ریاست جمهوری به دنبال گزینه‌های جوان‌تری نسبت به ترامپ و بایدن هستند.
بازی انتخابات آمریکا عوض شد؛ آمریکایی‌ها به دنبال رهبران جدید می‌گردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  بر اساس گزارش های رسانه ای، احتمال قوت گرفتن شانس نامزدهای حزب ثالث، شانسی که از دهه ۱۹۹۰ دیده نشده است، نشان می دهد که دو حزب بزرگ دموکرات و جمهوری خواه احتمالا نامزدهای غیرمعمولی را معرفی خواهند کرد.

این امر در حالی صورت می گیرد که مردم آمریکا با اضطراب اقتصادی، شکاف شدید سیاسی، حمله جنجالی اسرائیل به غزه با حمایت واشنگتن و درخواست های گسترده برای نسل جدیدی از رهبری آمریکا مواجه هستند. 

 خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: طبق نظرسنجی اخیر گالوپ، حدود ۶۳ درصد از بزرگسالان مردم آمریکا معتقدند که احزاب جمهوری خواه و دموکرات در نماینده بودن مردم آمریکا "عملکرد ضعیفی" دارند و "یک حزب بزرگ سوم مورد نیاز است". این آمار نشان دهنده ۷ درصد افزایش نسبت به یک سال پیش و بالاترین آمار از سال ۲۰۰۳ تا کنون است.

به رغم نگرانی‌های عمیق در مورد سن بایدن و مجموعه اتهامات جنایی فدرال و ایالتی علیه ترامپ، انتظار می رود آنها در سال ۲۰۲۴ به عنوان نامزدهای اصلی حزب خود معرفی شوند.

هیچ کاندیدای حزب ثالثی در انتخابات ریاست جمهوری مدرن در آمریکا پیروز نشده است. اگرچه در مواقعی این احزاب سوم با جذب آرای نامزدهای اصلی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، چالش های جدی برای این دو حزب ایجاد کرده اند.

راس پروت تاجر میلیاردر در سال ۱۹۹۲، ۱۹ درصد آرا را به دست آورد و کاخ سفید را به بیل کلینتون دموکرات که با جورج بوش رقابت می کرد، واگذار کرد.

رالف نادر، فعال سیاسی در سال ۲۰۰۰ کمتر از ۳ درصد از آرا را به دست آورد، اما این مقدار کافی بود تا ال گور نامزد دموکرات در فلوریدا شکست بخورد و جورج دبلیو بوش در این ایالت و پس از آن در کاخ سفید پیروز شود.

اکنون یک نظرسنجی رویترز و ایپسوس نشان می دهد که رابرت اف کندی جونیور، نظریه پرداز توطئه ضد واکسن و فرزند خاندان دموکرات که در ماه اکتبر یک نامزدی مستقل برای ریاست جمهوری را آغاز کرد، می تواند ۲۰ درصد از آرا را در رقابت سه جانبه با بایدن و ترامپ به دست آورد.

اگرچه حمایت مالی به سمت گزینه های سوم جریان یافته است، اما بایدن و ترامپ توانسته اند حمایت مالی قابل توجهی جذب کنند. رئیس جمهور آمریکا و متحدانش در سه ماهه گذشته ۷۱ میلیون دلار و ترامپ ۴۵.۵ میلیون دلار حمایت مالی جذب کرده اند.

گروه "نو لیبلز" که یک گروه سیاسی حزب سوم است،هم اکنون ۶۰ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۴ جمع آوری کرده و برای شرکت در انتخابات در ۱۲ ایالت از جمله ایالت های مهم آریزونا، نوادا و کارولینای شمالی مجوز لازم را کسب کرده؛ اگرچه این گروه هنوز از نامزدی حمایت نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید