آوارگی میلیون ها نفر در غزه/ 5 هزار کودک در نوار غزه کشته شدند

کدخبر: ۶۱۰۸۵۸
اقتصاد نیوز : عفو بین‌الملل اعلام کرد که بیش از یک سوم قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه کودکان هستند و این در حالی است که هنوز تعداد بی‌شماری از قربانیان زیر آوار مانده‌اند.
آوارگی میلیون ها نفر در غزه/ 5 هزار کودک در نوار غزه کشته شدند

به گزارش ایسنا، عفو بین‌الملل با انتشار رشته مطالبی در پلتفرم ایکس (تویتر سابق) اعلام کرد، در حالی که هنوز تعداد بی‌شماری از قربانیان جنگ در غزه زیر آوارها هستند، بیش از یک سوم قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کودک هستند.

عضو کابینه جنگ اسرائیل: جنگ در غزه ادامه دارد

همچنین این سازمان تاکید کرد، میلیون‌ها تن دیگر در غزه با آوارگی، تخریب اموال و رنج و مشکلات بیشتر مواجه هستند.

به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عفو بین‌الملل در ادامه از مردم خواست با امضای طوماری از همه طرف‌ها بخواهند برای توقف کشتار غیرنظامیان آتش‌بس فوری برقرار کرده و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را تضمین کنند.

چند روز قبل، بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان با امضای طوماری خطاب به عفو بین‌الملل، برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه را خواستار شدند.

به دنبال جنایت تازه اسرائیل در غزه؛ هنیه خواستار نشست فوری کمیته سران کشورهای عربی و اسلامی شد

همچنین این سازمان از فعالان خواست به جمع‌آوری امضا برای طومار ادامه دهند و همینطور عفو بین‌الملل اتحادیه اروپا را تشویق کرد که برقراری آتش‌بس فوری را جهت حفاظت از غیرنظامیان خواستار شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه نیز اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا امروز بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ شهید داشته که ۵۰۰۰ تن از این تعداد را کودکان و ۳۳۰۰ تن دیگر از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

همینطور برخی کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند که حملات رژیم صهیونیستی به غزه می‌تواند به نسل‌کشی در حق فلسطینی‌ها تبدیل شود و جامعه بین‌الملل باید اقدامات فوری را برای تضمین آتش‌بس در این منطقه در پیش بگیرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید