واکنش گوترش به بمباران دو مدرسه در غزه/ درخواست دوباره برای آتش‌بس در منطقه

کدخبر: ۶۱۱۰۱۶
دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار برقراری آتش‌‎بس فوری بشردوستانه در غزه شد.
واکنش گوترش به بمباران دو مدرسه در غزه/ درخواست دوباره برای آتش‌بس در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش  نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به دو مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل در غزه در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته ابراز نگرانی و بر مصون ماندن تأسیسات این سازمان تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: از اینکه دو  مدرسه آنروا در کمتر از ۲۴ ساعت در غزه مورد حمله قرار گرفت، عمیقاً شوکه شدم. ده‌ها نفر از جمله بسیاری از زنان و کودکان در حالی که در جست وجوی محلی امن در ساختمان سازمان ملل پناه گرفته بودند، کشته و زخمی شدند.

وی با بیان اینکه حمله (رژیم) اسرائیل به غزه باعث تلفات سرسام‌آور و غیرقابل قبول غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان شده است، تصریح کرد: حملات اسرائیل باید متوقف شود. دبیرکل سازمان ملل در ادامه سخنان خود مجدداً خواستار برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه شد و از تلاش‌های میانجی گرایانه قطر برای آزادی اسیران قدردانی کرد.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی بسیاری از فلسطینی‌ها را که به خاطر مصون ماندن از حملات بی‌وقفه (رژیم) اسرائیل به غزه، در مدرسه الفخوره در اردوگاه آوارگان جبالیه و مدرسه دیگری در تل الزعتر در شمال غزه پناه گرفته بودند، به شهادت رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید