عفو بین‌الملل مچ اسرائیل را گرفت/ حملات بدون مدارک نظامی توسط اسرائیل+ عکس

کدخبر: ۶۱۱۱۴۸
اقتصتدنیوز: سازمان «عفو بین‌الملل» اعلام کرد بعد از بررسی دو نمونه از حملات اسرائیل به این نتیجه رسیده که این رژیم بدون هیچ گونه مدرک دال بر وجود اهداف نظامی، شهروندان فلسطینی را در یک کلیسا و یک خانه هدف حمله قرار داده است.
عفو بین‌الملل مچ اسرائیل را گرفت/ حملات بدون مدارک نظامی توسط اسرائیل+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سازمان عفو بین‌الملل، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش رژیم اسرائیل اهدافی غیرنظامی را در نوار غزه هدف حمله قرار داده است.

این سازمان حقوق‌بشری اعلام کرد در تحقیقاتی دو حمله ارتش رژیم صهیونیستی را به عنوان نمونه مورد بررسی قرار داده که طی آن بدون وجود هیچ گونه مدرک دال بر وجود اهداف نظامی، شهروندان فلسطینی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

براساس این بیانیه، در جریان این دو حمله، ۴۶ غیرنظامی از جمله ۲۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌‌اند که در میان آن‌ها یک کودک سه‌ماهه و یک زن ۸۰ساله وجود داشته است.

عفو بین‌الملل اشاره کرد این حملات در تاریخ نوزدهم و بیستم ماه اکتبر انجام شده و طی آن یک کلیسا که صدها آواره به آن پناه برده بودند و یک خانه در اردوگاه «النصیرات» هدف حمله قرار گرفته است.

این سازمان خاطرنشان ساخت که در تاریخ سی‌ام ماه اکتبر سؤالاتی در خصوص این حملات برای «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ارسال کرده؛ اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

بمباران بازار النصیرات غزه با بمب‌های ممنوعه + فیلم

عفو بین‌الملل اعلام کرد ارتش رژیم اسرائیل دلیل موثقی برای حملات خود اعلام نکرد و تنها اطلاعات متناقضی از جمله یک فیلم که لحظاتی بعد آن را حذف کرد، منتشر کرد.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی برای چهل‌وچهارمین روز متوالی علیه نوار غزه ادامه دارد و براساس گزارش منابع خبری، شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است.

«اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه طی کنفرانسی مطبوعاتی که در جنوب نوار غزه برگزار شد، اعلام کرد ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن در این حملات به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۳۰ هزار نفر مجروح شده‌اند که حدود ۷۵ درصد آن‌ها زن و کودک هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید