هشدار مهم اقتصاددانان به اسرائیل

کدخبر: ۶۱۱۱۵۶
اقتصادنیوز: اقتصاددان ارشد وزارت دارایی اسرائیل خسارت تولید ناخالص داخلی این رژیم در طول سال جاری به دلیل جنگ غزه را ۱.۴ درصد یا حدود ۲.۵۰ میلیارد دلار در ماه برآورد کرد.
هشدار مهم اقتصاددانان به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه صهیونیستی «مارکر» در امور اقتصادی نوشت، این بدان معناست که سرعت رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی تنها به ۲ درصد خواهد رسید، در حالی که ارزیابی‌های قبلی ۳.۴ درصد را نشان می‌داد.

این روزنامه نوشت، این داده‌ها در این هفته به کابینه رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد تا چارچوب دقیقی برای بودجه که شامل طرح کمک‌ها نیز می‌باشد، تدوین کند.

کریستینا جورجیوا، مدیر صندوق بین المللی پول نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که جنگ برای نوار غزه ویرانگر است و اثرات جدی بر اقتصاد کرانه باختری دارد و رژیم صهیونیستی شاهد کاهش رشد اقتصادی خواهد بود.

جورجیوا در گفت‌وگو با رویترز در حاشیه اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه گفت: این جنگ برای کشورهای همسایه مصر، لبنان و اردن نیز مشکلاتی به خصوص از نظر گردشگری و هزینه‌های بالای انرژی ایجاد می‌کند.

روزنامه «فایننشال تایمز» هم نوشت، رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار برای تامین بودجه جنگ علیه نوار غزه قرض گرفته است.

شبکه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که جنگ در نوار غزه بیش از آنچه که در ابتدا انتظار می‌رفت برای رژیم صهیونیستی هزینه‌ تراشیده است. تأثیر منفی این جنگ در حال افزایش است و این امر جنجال سیاسی را داخل این رژیم ایجاد کرده که از زمان آغاز نبرد فلسطینی «طوفان الاقصی» حدود ۸ میلیارد دلار وام گرفته است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه امروز دوشنبه برای چهل و پنجمین روز ادامه دارد و نهادهای بین‌المللی نسبت به وقوع یک بحران انسانی در این باریکه تحت‌محاصره هشدار می‌دهند، اما نیروهای اشغالگر بی‌توجه به این هشدارها همچنان بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و آنها را با تانک محاصره کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی