وزیر دفاع آمریکا : به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم

کدخبر: ۶۱۱۱۷۸
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف رفت و در دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.
 وزیر دفاع آمریکا : به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر دفاع آمریکا همچنین در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز اینجا هستم تا پیام مهمی را منتقل کنم، ایالات متحده به همراهی با اوکراین در مبارزه برای آزادی علیه حمله روسیه، چه اکنون و چه در آینده ادامه خواهد داد.

سفر غیر منتظره وزیر دفاع آمریکا به اوکراین/ جزئیات دیدار ضد روسیه در کی‌یف

بر اساس این گزارش، از آنجاییکه با طولانی شدن جنگ اوکراین و روسیه، درباره تداوم کمک‌های غرب سوالاتی مطرح شده است، وزیر دفاع آمریکا در اقدامی برای نشان دادن حمایت «تنزل‌ناپذیر» این کشور، به کی‌یف سفر کرده است.

اوکراین در انتظار از دست دادن حمایتهای آمریکا/جمهوی‌خواهان مانع تصویب کمکهای جدید می‌شوند

بریجت برینک سفیر واشنگتن در کی‌یف گفت که این سفر نشان دهنده «حمایت پایدار آمریکا از اوکراین در مبارزه برای آزادی» است.

لوید آستین اعلام کرد: آمریکا و متحدان و شرکایش به اقدامات خود ادامه خواهند داد تا اوکراین به قابلیت‌های مورد نیاز برای [رسیدن به] موفقیت دست یابد.

وی اوایل امروز نیز در گفت‌وگو با کارکنان وزارت دفاع در سفارت واشنگتن در کی‌یف اظهار داشت: ابتدای جنگ هیچ کس فکر نمی‌کرد که اوکراین بتواند بیش از یک هفته دوام بیاورد.

آستین گفت: به این تغییر دهنیت فکر کنید که اکنون همه تعجب می‌کنند که چگونه اوکراین بر روسیه که کشوری بزرگتر با قابلیت‌های بسیار بیشتر است، غلبه نکرده است.

بر اساس این گزارش، این سفر در بحبوحه افزایش اختلاف بر سر تداوم ارائه کمک به اوکراین در کنگره ایالات متحده و در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر (آبان/آذر) سال آینده انجام شده است.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید