سفیر اسرائیل احضار شد

کدخبر: ۶۱۱۲۳۶
اقتصادنیوز: وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که سفیر این رژیم در پرتوریا به دلیل اظهارات اخیر مقامات آفریقای جنوبی برای رایزنی احضار شده است.
سفیر اسرائیل احضار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،، پیشتر، دولت آفریقای جنوبی در پی ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه تصمیم گرفت دیپلمات های خود را برای رایزنی در زمینه عملیات نظامی توسط ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه از تل آویو خارج کند.

خبرگزاری سما گزارش داد، «سیریل رامافوسا » رئیس جمهور آفریقای جنوبی پیشتر گفته بود که کشورش به منظور بررسی جنایات جنگی رژیم اسرائیل در نوار غزه به دادگاه بین المللی کیفری شکایت کرده است.

آب پاکی انصارالله یمن روی دست اسرائیل

«سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی که به قطر سفر کرده بود روز چهارشنبه در نشستی خبری در دوحه درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که اقدامات رژیم اسرائیل در نوار غزه جنایت جنگی است.

موضع رئیس جمهور آفریقای جنوبی در حالی است که روز شنبه ۲۰ آبان نیز ده‌ها هزار نفر از مردم کیپ تاون در جنوب غربی آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل بویژه نسل کشی و کودک کشی این رژیم در غزه تظاهرات کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید