چرا مقامات امنیتی اسرائیل از السنوار هراس دارند؟

کدخبر: ۶۱۱۳۱۴
اقتصادنیوز :برخی مقامات اسرائیل نسبت به اقدامات یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه ابراز نگرانی کرده و تلاش‌های او را در راستای تضعیف ارتش، سربازان و اقتصاد این رژیم دانستند.
 چرا مقامات امنیتی اسرائیل از السنوار هراس دارند؟

 به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل ازایسنا، برخی مقامات رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی خود از اقدامات یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه، نسبت به هرگونه تاخیر احتمالی که ممکن است دستاوردهای ارتش این رژیم در نوار غزه را تضعیف کرده و شرایط اسرای بازداشت شده به دست حماس را بدتر کند، هشدار دادند.

ادعای جدید اسرائیل درباره ترور اسماعیل هنیه و یحیی السنوار

این مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به سرانجام طولانی شدن روند مذاکرات با حماس از طریق میانجی‌ها گفتند، «این امر می‌تواند به یک تله زمانی تبدیل شود که عملیات زمینی، اسرا و سرابازان ارتش را به خطر انداخته و راه فراری را برای فرماندهان حماس فراهم کند».

وبگاه عبری زبان واللا گزارش داد، همچنین آنها احتمال دادند که «رهبران حماس بخواهند از راه تونل‌ها در محور صلاح‌الدین به سینا فرار کرده و از آنجا به سمت کشورهای عربی بروند که به آنها پناه خواهند داد».

پیش از این هشدارها، هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی برای گسترش درگیری‌ها در جنوب نوار غزه اعلام آمادگی کرد.

یکی از این مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در همین رابطه مدعی شد: «تمام آنچه السنوار به دنبالش است، وقت‌کشی در مذاکرات است، او تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این روند تا جایی که امکان دارد کُند شود، چرا؟ برای اینکه مشروعیت اسرائیل در جنگ را تضعیف کرده، سربازان را ضعیف کرده، به اقتصاد اسرائیل ضربه زده و یک حالت سردرگمی ایجاد کند. این نمی‌تواند اتفاق بیفتد حتی برای یک لحظه، ما باید هر دقیقه این سازمان را تحت فشار قرار دهیم و به دستاوردهایمان برای تحقق اهداف جنگ ادامه دهیم.»

این مسؤول امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه نیز تاکید کرد: با وجود مشکلاتی که در عملیات زمینی به سمت جنوب نوار غزه وجود دارد، ما باید به سمت مراکز حیاتی حماس در غزه حرکت کنیم و با آنها به دقت برخورد کنیم تا توانمندی‌های نظامی حماس و قدرت کنترل آن را از بین‌ ببریم.

او در ادامه نیز به زعم خود مدعی شد که «روز پس از (توقف) جنگ که احتمالا ظرف چند ماه آینده باشد، آنهایی که در واقع کنترل نوار غزه را به دست خواهند گرفت، هرگز نمایندگان حماس نخواهند بود بلکه سران شهر، ثروتمندان، شرکت‌های تجاری بزرگ و نیز نهادهای بین‌المللی امدادرسان خواهند بود».

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد نیروهایی که از هفتم اکتبر کشته شدند، به ۳۸۸ تن افزایش یافته‌است، اما این ارتش صبح امروز اعلام کرد که در درگیری‌های زمینی آغاز شده در ۲۷ اکتبر، یک سرباز دیگر در شمال نوار غزه کشته شد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه ۱۸ نوامبر اعلام کرد که ارتش این رژیم وارد مرحله دوم عملیات زمینی غزه شد.

گالانت در ادامه جنگ این رژیم با حماس را «فراگیر» خواند و چهره‌های سیاسی جنبش حماس را به ترور تهدید کرد.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید