آمریکا پاسخ حمله به پایگاه عین الاسد را داد/ ضدحمله آمریکا به عراق

کدخبر: ۶۱۱۴۳۳
اقتصادنیوز: یک مقام نظامی آمریکایی در پی حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق ادعا کرد که نیروهای آمریکایی به این اقدام پاسخ دادند.
آمریکا پاسخ حمله به پایگاه عین الاسد را داد/ ضدحمله آمریکا به عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام نظامی آمریکا که نامش فاش نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به رسانه ها گفت که نیروهای آمریکایی پس از حمله به آنها در یک پایگاه عراق که باعث جراحات جزئی به پرسنل و آسیب به زیرساخت ها شد، به این اقدام "پاسخ" دادند.

پایگاه آمریکایی عین الاسد راکت باران شد/ ضربه مقاومت عراق به آمریکایی‌ها

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره حمله پهپادی سحرگاهی در منطقه ابوغریب در غرب بغداد ادعا کرد: «به دنبال حمله... نیروهای آمریکایی در دفاع از خود به کسانی که این حمله را انجام دادند، پاسخ دادند.»

بمباران پایگاه آمریکایی «عین الاسد»

مقاومت اسلامی عراق روز سه شنبه از حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق خبر داد و  بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که با سلاح مناسب اهداف مورد نظر را با دقت هدف قرار دادند.

شب گذشته نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده بود که پایگاه آمریکایی ها در منطقه حریر در استان اربیل واقع در شمال این کشور را هدف قرار داده است.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکایی

هنوز از نوع حمله (پهپادی یا موشکی) و تعداد تلفات نظامیان آمریکایی گزارشی منتشر نشده است.

در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی رزمندگان مقاومت قرار گرفته اند.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس  علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، بارها به آمریکایی ها هشدار داده بود که پایگاه‌های این کشور را در منطقه مورد هدف قرار خواهد داد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخیرا اعلام کرد که تعداد حملات به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه به تلافی بمباران نوار غزه از سوی اسرائیل به ۵۸ بار رسیده و واشنگتن به این حملات در صورت ادامه، پاسخ خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید