ناتو هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی توسط روسیه را نمی بیند!

کدخبر: ۶۱۱۵۰۲
اقتصادنیوز :دبیرکل ناتو تاکید کرد که هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی از جانب روسیه برای هیچ یک از اعضای ناتو یا منطقه بالکان وجود ندارد.
ناتو هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی توسط روسیه را نمی بیند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو سه‌شنبه به مقدونیه شمالی، جمهوری سابق یوگسلاوی رفت که در سال ۲۰۱۹ عضو ناتو شد. او در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر این کشور برای اظهارنظر در مورد صحبت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که گفته بود روسیه برنامه‌هایی برای بی‌ثبات کردن بالکان دارد، مورد سوال قرار گرفت.

 

موضع گیری تند روسیه علیه آمریکا درباره جنگ غزه/ ماجرای کارشکنی واشنگتن چیست؟+ فیلم متهم کرد

 این سیاستمدار نروژی پاسخ داد: «ما هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی از سوی روسیه علیه هیچ یک از متحدانمان در ناتو یا این منطقه نمی‌بینیم. اما البته، ما هوشیار هستیم. ما از نزدیک آنچه روسیه انجام می‌دهد را زیر نظر داریم و متحد می‌مانیم.»

او خاطرنشان کرد که ناتو به عنوان بخشی از ماموریت کی‌فور در کوزوو، یک دفتر مرکزی در بوسنی و هرزگوین و یک دفتر در صربستان دارد و «آماده است به سرعت تقویت شده و آنچه را برای دفاع و حفاظت از همه متحدان لازم است، در برابر هر تهدیدی انجام دهد.»

روسیه، آمریکا را در میدان جنگ اوکراین دور زد؟/ معمای مانور پوتین زیر سایه تحریم ها

استولتنبرگ به عنوان بخشی از تور یوگسلاوی سابق در اسکوپیه بود و پیش از آن به سارایوو، بلگراد و پریشتینا رفته بود. از میان تمامی جمهوری‌های یوگسلاوی سابق، تنها بوسنی و هرزگوین و صربستان خارج از بلوک تحت رهبری ایالات متحده باقی مانده‌اند.

در حالی که استولتنبرگ نکات مدنظر ناتو در مورد مناقشه اوکراین را تکرار کرد، اصرار او مبنی بر اینکه هیچ تهدیدی از جانب روسیه وجود ندارد مستقیما بر خلاف چیزی بود که زلنسکی به‌تازگی ادعا کرده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین پنجشنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران آفریقایی مدعی شد که مسکو پشت درگیری‌های کنونی در «خاورمیانه» است و در حال توطئه برای تضعیف بالکان و مولداوی است تا توجه جهان را از کی‌یف منحرف کند.

زلنسکی گفت: «به بالکان توجه کنید. باور کنید، ما در حال دریافت اطلاعات هستیم؛ روسیه یک برنامه طولانی دارد. خاورمیانه، بالکان خواهد شد، حداقل اگر کشورهای جهان اکنون کاری انجام ندهند، دوباره چنین انفجاری رخ خواهد داد.

رئیس‌جمهوری اوکراین بارها از این که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس که در ماه اکتبر آغاز شد، اوکراین را از کانون توجه غرب دور کرد، ابراز تاسف کرده است. اتحادیه اروپا نتوانسته کمک‌های نظامی و مالی اضافی به کی‌یف را تایید کند، در حالی که کاخ سفید در تلاش است تا لایحه دیگری برای تامین مالی اوکراین را از طریق کنگره به تصویب برساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید