جهاد اسلامی آب پاکی را روی دست اسرائیل ریخت !

کدخبر: ۶۱۱۵۵۴
اقتصادنیوز : جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به آتش‌بس غزه تاکید کرد که تا زمان آزادی تمام اسرای فلسطینی، اسرای نظامی اسرائیل روی آزادی را نخواهند دید.
جهاد اسلامی آب پاکی را روی دست اسرائیل ریخت !

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق آتش بس بعد از تلاش‌های سخت و مذاکرات از طریق واسطه‌ها و تعلل و ناسازگاری رژیم صهیونیستی انجام شد.

 

در این بیانیه آمده است که اسرای نظامی دشمن تا زمان آزادی تمام زندانیان فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی، آزادی را نخواهند دید.

پیش از این نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای تاکید کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.

بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.

حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک صهیونیست زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آنها آزاد خواهند شد.

در ادامه این توافق آمده است: حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد.

حماس تأکید کرده که طی دوره آتش بس رژیم اشغالگر متعهد شده که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آنان در برابر تجاوزات بود و مقاومت همواره به فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان توجه داشته و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داد.

در پایان بیانیه حماس آمده است: در حالی که ما رسیدن به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید