آمریکا کره‌شمالی را محکوم کرد/تنش میان کره جنوبی و کره شمالی

کدخبر: ۶۱۱۵۹۲
اقتصادنیوز: رسانه‌های کره‌شمالی از تصویربرداری ماهواره‌ای از پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزایر اقیانوس آرام خبر دادند.
آمریکا کره‌شمالی را محکوم کرد/تنش میان کره جنوبی و کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های دولتی کره‌شمالی می‌گویند ماهواره تازه پرتاب شده این کشور از پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره «گوام» عکس‌برداری کرده و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز این تصاویر ماهواره‌ای را دیده است.

پرتاب یک ماهواره جاسوسی توسط کره‌شمالی

به گزارش آسوشیتد پرس، رهبر کره شمالی تصاویر پایگاه نیروی هوایی «اندرسون» «آپرا هاربر» و دیگر پایگاه‌های نظامی اصلی نیرو‌های آمریکایی را رویت کرد. 

صبح امروز، اداره ملی هوا فضای کره شمالی اعلام کرد ماهواره این کشور پرتاب شده و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است. پیونگ‌یانگ پیشتر در ماه‌های مه و اوت تلاش کرده بود تا ماهواره خود را به فضا بفرستد، اما موفق نشده بود. 

آمریکا این اقدام پیونگ‌یانگ را محکوم کرده و مدعی شد پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی می‌تواند منطقه را بی‌ثبات کند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز به این پرتاب واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. کره جنوبی نیز بخشی از توافق نظامی خود که در سال ۲۰۱۸ و با هدف کاهش تنش‌های نظامی امضا کرده بود را تعلیق کرده و اعلام کرد عملیات نظارتی در امتداد مرز با همسایه شمالی خود را از سر خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید