تعهد مهم میانجی‌ها در توافق آتش‌بس غزه

کدخبر: ۶۱۲۰۶۵
​ اقتصادنیوز : یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که میانجیگران در توافق آتش‌بس غزه متعهد به بازداشت نشدن مجدد اسرای آزادشده فلسطینی شده‌اند.
 تعهد مهم میانجی‌ها در توافق آتش‌بس غزه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، همزمان با بازگشت ۳۹ اسیر فلسطینی به منازلشان در کرانه باختری و شهر قدس و آزادی ۱۳ اسیر صهیونیستی، محمود المرداوی، یکی از رهبران جنبش حماس تصریح کرد، طرف‌های میانجی در توافق آتش‌بس غزه، متعهد شده‌اند که رژیم صهیونیستی اسرای آزاد شده فلسطینی را مجدداً بازداشت نکند. 

آتش‌بس غزه در روز دوم ؛ انتظار برای آزادی دومین گروه اسرای اسرائیلی توسط حماس

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمود المرداوی خاطرنشان کرد: «ما با توافق (آتش‌بس) موافقت کردیم و آنها نیز موافقت کردند؛ ما برای اجرای آن تلاش می‌کنیم. این تعهد برای ما الزام‌آور است و آنها را نیز به آن ملزم می‌کنیم زیرا آنها این توافق را به صورت کتبی امضا کرده‌اند.»

این رهبر جنبش حماس همچنین گفت: «قدرت نیروهای مبارز جنبش حماس و گروه‌های مقاومت بزرگترین ضامن برای وادار کردن اسرائیل به پایبندی به تعهدات خود درخصوص آتش‌بس است.»

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند. آتش‌بس از روز جمعه اجرایی شد.

براساس معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی چهار روز آتش‌بس برقرار شده و سری اول اسرای فلسطینی از زندان عوفر در اراضی اشغالی آزاد شدند. در چارچوب توافق میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های این رژیم آزاد شدند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

امروز(شنبه) در دومین روز از آتش‌بس موقت در نوار غزه، مردم فلسطین در انتظار آزادی دومین گروه از اسیران در بند زندان‌های اشغالگران و آزادی گروه جدیدی از بازداشت شدگان نزد مقاومت فلسطین در غزه هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید