تاکید اردن بر آتش‌بس دائمی

کدخبر: ۶۱۲۱۱۲
اقتصادنیوز: وزیر خارجه اردن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شده و می‌گوید برای برقراری آن در جلسه آینده شورای امنیت تلاش خواهد کرد.
تاکید اردن بر آتش‌بس دائمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایمن صفدی، معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اردن می‌گوید در نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل که روز چهارشنبه برگزار می‌شود برای برقراری آتش‌بس دائمی فشار خواهد آورد.

نشست مهم اتحادیه اروپا و اردن درباره خاورمیانه

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه اردن در ادامه گفت: «اسرائیل به هر کسی که با سیاست‌های آن موافق نیست حمله می‌کند اما نمی‌تواند فراتر از قوانین بین‌المللی باقی بماند. همه ما می‌خواهیم این آتش‌بس به یک آتش‌بس دائمی تبدیل شده و تجاوز پایان یابد».

تاکید اردن بر توقف فوری و کامل جنگ در غزه/ به فشارهای خود برای ورود کمک به منطقه ادامه می‌دهیم

وی در ادامه گفت امسال «خونین‌ترین» سال در بیش از ده سال گذشته برای فلسطینیان بوده و هشدار داد که اگر شورای امنیت رای به آتش‌بس دائمی ندهد، مسئول تداوم «این وحشیگری» خواهد بود. 

گفتنی است، در دومین روز آتش‌بس غزه زندانیان و اسرای بیشتری آزاد شدند و فلسطینی‌هایی که به مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها پناه برده بودند، به خانه‌های خود بازگشته و با ویرانی کامل مواجه شدند. از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند که ۶ هزار و ۱۵۰ نفر آنان کودک بودند. همچنین بخش عمده ساختمان‌های مسکونی به خصوص در شمال غزه ویران شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید