حمایت تمام قد اتحادیه اروپا از اوکراین/ در کنار این کشور ایستاده‌ایم

کدخبر: ۶۱۲۱۸۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله بزرگ پهپادی روسیه به کی‌یف، تاکید کرد که اتحادیه اروپا قاطعانه در کنار اوکراین ایستاده است.
حمایت تمام قد اتحادیه اروپا از اوکراین/ در کنار این کشور ایستاده‌ایم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بورل با اشاره به اینکه حمله گسترده پهپادی روسیه به کی‌یف که بامداد روز شنبه به وقوع پیوست و ۶ ساعت به طول انجامید، بزرگ‌ترین حمله پهپادی این کشور به پایتخت اوکراین از آغاز جنگ در این کشور بوده است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اتحادیه اروپا قاطعانه در همبستگی با اوکراین ایستاده است زیرا روسیه گسترده‌ترین حمله پهپادی خود را از زمان آغاز جنگ در اوکراین به پایتخت این کشور انجام داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: حمله روسیه باعث ویرانی گسترده، ایجاد ترس در بین مردم کی‌یف و مختل کردن زندگی آنها شد.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» بامداد شنبه با ارائه گزارشی از انجام بزرگترین حمله پهپادی روسیه علیه اوکراین از طریق پرتاب ده‌ها فروند از آنها به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین و فعال‌شدن هشدارهای امنیتی این شهر خبر داد.

در این گزارش آمده‌است: مسکو در مجموع نزدیک به ۷۵ پهپاد را از ۲ موضع پریمورسکو - آختارسک و منطقه کورسک روسیه به سوی اوکراین پرتاب کرد. نیروی هوایی اوکراین در یک پست تلگرامی اذعان کرد که هدف اصلی این حملات کی‌یف بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید