اسرائیل تسلیم خواسته‌های حماس شد/ ورود 100 کامیون کمکی به نوار غزه

کدخبر: ۶۱۲۲۳۳
اقتصادنیوز : رسانه‌های مصری تایید کردند که اسرائیل در راستای استمرار اجرای توافق خود با جنبش حماس، ۱۰۰ دستگاه کامیون دیگر را به غزه منتقل کرد و برخی از این کامیون‌ها وارد شمال نوار غزه شدند.
  اسرائیل تسلیم خواسته‌های حماس شد/ ورود 100 کامیون کمکی به نوار غزه

 به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایسنا، وبگاه خبری «القاهره» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۱۰۰ دستگاه کامیون دیگر را به نوار غزه منتقل کرد و برخی از این کامیون‌ها وارد شمال نوار غزه شدند.

این وبگاه گزارش داد، مصر مساله پرواز پهپادها بر فراز جنوب نوار غزه را بررسی خواهد کرد تا از عدم پرواز آنها اطمینان حاصل کند.

اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به تسلط حماس بر نوار غزه

این اقدامات برای اطمینان از عمل کردن رژیم صهیونیستی به خواسته‌های حماس انجام می‌شوند و گردان‌های القسام نیز عصر شنبه از آزادسازی گروه دوم از اسرای صهیونیست خودداری کرد تا از پایبندی رژیم صهیونیستی به بندهای توافق میان دو طرف اطمینان یابد.

بر اساس اعلام هماهنگ کننده عملیات حکومت رژیم صهیونیستی، این کامیون‌ها فقط شامل مواد غذایی، آب، تجهیزات سرپناه و تجهیزات پزشکی هستند. روز شنبه ۲۰۰ کامیون پر از تجهیزات بشردوستانه وارد غزه شدند و به سمت سازمان‌های امدادی بین‌المللی فعال در نوار غزه رفتند گفته شده ۵۰ کامیون نیز به شمال غزه رفته‌اند.

خودروهای صلیب سرخ جهانی که حامل اسرای اسرائیلی و اتباع خارجی بودند نیز وارد گذرگاه رفح در مصر شدند.

القسام شنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر به انتقال کامیون‌های حامل کمک‌ها به شمال نوار غزه پایبند نبوده و اجازه نداده روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون وارد شود.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر شامگاه شنبه تاکید کرد: پس از تاخیر در اجرای توافق آزادسازی اسرا از طریق رایزنی‌های قطری-مصری موانع برطرف شدند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جریان مقدمات آزادسازی اسرای فلسطینی در چارچوب توافق تبادل اسرا، شروع به تیراندازی مقابل زندان عوفر کردند که در نتیجه آن درگیری‌هایی میان صدها تن از شهروندان فلسطینی در اطراف زندان شکل گرفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید