ناگفته‌های سردارحاجی زاده درباره آخرین دستاوردهای هوافضای سپاه

کدخبر: ۶۱۲۲۶۶
اقتصادنیوز : فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جریان بازدید رئیس دستگاه قضا از نمایشگاه آخرین دستاوردهای این نیرو به ارائه توضیحاتی درباره موشک‌ها، پهپادها و سامانه‌های پدافندی جدید پرداخت.
ناگفته‌های سردارحاجی زاده درباره آخرین دستاوردهای هوافضای سپاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جریان بازدید امروز (یک‌شنبه ۵ آذر ۱۴۰۲) غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و جمعی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه، از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دائمی این نیرو، به توضیح و تشریح قابلیت‌های آخرین دستاوردهای این نیرو از جمله موشک کروز هایپرسونیک «فتاح ۲»، سامانه پدافندی متحرک «مهران» و سامانه ارتقاء‌یافته «۹ دی» و هم‌چنین پهپاد «شاهد ۱۴۷» پرداخت که اخیراً در محضر رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا رونمایی شده‌اند.

سردار حاجی‌زاده در جریان توضیحات خود درباره قابلیت‌های تولیدات موشکی و پهپادی سپاه، گفت: پس از حصول نخستین موفقیت در حوزه دقت و بُرد دستاوردهای نظامی، موفقیت‌های بعدی در نتیجه عنایات و فضل پروردگار متعال و همت و تخصص جوانان متعهد ایران اسلامی، به سرعت حاصل شدند. 

فوری/بازدید رهبر انقلاب از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه+ تصاویر

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به سه ضلع اصلی در هوافضای سپاه، یادآور شد: ما برای نیل به موفقیت در نیروی هوافضای سپاه، سه ضلعِ «تحقیقات»، «عملیات» و «تولیدات» را با هم پای کار آورده‌ایم و یکی از رسالت‌های خود را کادرپروری و فرمانده‌پروری تعیین کرده‌ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین تصریح کرد: اکثر متخصصان ما در این نیرو، عناصر جوان و باانگیزه هستند که خود را سربازان گمنام نظام اسلامی می‌دانند و در نتیجه مجاهدت‌های آنان، امروز به مرحله بی‌اثر کردن تهدیدات دشمنان رسیده‌ایم حال آنکه یک دهه پیش به دنبال یافتن تهدیدات دشمنان بودیم.

به گفته حاجی‌زاده، موشک کروز «پاوه» که دارای دقتی بی‌نظیر و بُردی شگفت‌انگیز است و همچنین موشک «خیبرشکن» که یکی از موشک‌های دوربرد نسل سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و از «سوخت جامد» استفاده می‌کند و در فاز فرود قابلیت مانور برای عبور از سپر موشکی دارد.

در جریان این بازدید، رئیس قوه قضاییه سؤالاتی درباره میزان دقت موشک‌های هوافضای سپاه مطرح کرد که سردار حاجی‌زاده به ارائه جزئیات و تاریخچه این موشک‌ها به موجب دستور فرماندهی کل قوا ناظر بر عطف تمرکز بر دقت موشک‌ها پرداخت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین به ارائه مطالبی درباره پهپادهای غنیمتی پرداخت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید